۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۹۱۳۹
با معرفی آثار برگزیده؛

دومین جشنواره بین المللی نام ها و نشانه های رضوی در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه دومین جشنواره بین المللی نام ها و نشانه های رضوی همزمان با آغاز دهه کرامت با معرفی آثار برگزیده در ارومیه برگزار شد.
جشنواره امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دومین جشنواره بین المللی نام ها و نشانه های رضوی، روز گذشته با معرفی آثار برگزیده در دو بخش عکس و نقاشی با محوریت پرداختن به کرامات و برکات امام رضا(ع) به کار خود پایان داد.

 

فریدون سید مصطفوی، دبیر جشنواره در این مراسم، تعداد کل آثار راه یافته به بخش داوری جشنواره را سه هزار و 961 اثر عنوان کرد و اظهار داشت: یک هزار و 557 اثر از کل آثار ارسالی مربوط به بخش عکس و دو هزار و 384 اثر در بخش نقاشی است.

 

این مسؤول با بیان این که تعداد آثار رسیده در نخستین دوره جشنواره یک هزار و 970اثر بود، اضافه کرد: امسال تعداد آثار دریافتی نزدیک به دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود.

 

سید مصطفوی همچنین در ادامه اضافه کرد: امسال 58 اثر نیز از دانش آموزان موسسه کشافه المهدی لبنان به جشنواره ارسال شده است که به علت عدم حضور شرکت کنندگان در مراسم اختتامیه با اهداء کلیپی در وصف مقام معظم رهبری از شرکت آنان در جشنواره تجلیل شد.

 

دبیر دومین جشنواره نام ها و نشانه های رضوی با اشاره به این که این جشنواره در دو بخش عکاسی و نقاشی و در گروههای سنی 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال، 13 تا 16 سال و بزرگسالان شامل مربیان و کارکنان کانون برگزار شد، اظهار داشت: 14 نفر در بخش نقاشی و 12 نفر در بخش عکاسی به عنوان افراد دارای آثار برتر معرفی شده اند.

 

وی از پیشتازی کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در رشته نقاشی و آذربایجان غربی در رشته عکاسی در جمع برگزیدگان دومین جشنواره خبر داد و افزود: در رشته نقاشی از 14 نفر برگزیده شش اثر مربوط به خراسان رضوی است.

 

سید مصطفوی کودکان و نوجوانان استانهای تهران، کرمان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، اصفهان، اردبیل، گلستان، مرکزی و لرستان در رده های مختلف را برگزیدگان در بخش نقاشی معرفی و یادآور شد: در رشته عکاسی نیز استانهای خراسان رضوی، تهران، بوشهر، آذربایجان غربی، خوزستان، اصفهان و اردبیل رتبه های برتر را کسب کرده اند، اجرای تواشیح، قرائت پیام مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری از بخش های جنبی این جشنواره بود.

 

لازم به ذکر است، کلیه آثار منتخب جشنواره پس از نمایش در سالن جنبی مراسم اختتامیه با انتقال به مجتمع شهید رسول فرخی کانون ارومیه تا هفتم مهرماه جهت بازدید علاقه مندان دایر است./936/پ203/ب

ارسال نظرات