۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۳۹۱۵۵
امروز؛

جامعه المصطفی مشهد فعالیت علمی خود را آغاز کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام راشد یزدی گفت: نهادهایی مانند جامعه المصطفی العالمیه وظیفه انتشار اسلام را دارند و طلاب آن باید در این عرصه تلاش کرده و مسلمانان را نیز از انحراف نگه دارند.
حجت الاسلام راشد يزدي جامعه المصطفي العالميه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم آغاز سال تحصیلی و تجلیل از فعالان تربیتی و ممتازان آموزشی جامعه المصطفی العالمیه، مجتمع آموزش عالی مشهد، امروز 28 شهریور با حضور حجت‌الاسلام راشد یزدی، استاد اخلاق حوزه علمیه، در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام راشد یزدی در این مراسم‌ گفت: مشکلات دنیای امروز با اهمیت به مسأله فرهنگ و یادگیری علم حل خواهند شد و دیگر بازوی قوی و سینه پهن و نیرومند نمی‌تواند کشور را از ورود دشمن محفوظ نگه دارد.
 
وی با تأکید بر این‌که اسلام مبتنی بر فرهنگ است، گفت: در اسلام جنگ و کتاب«حرب» وجود ندارد، بلکه کتاب جهاد موجود است که فرهنگ ایستادگی در مقابل دشمن را ارائه می‌دهد، همچنانکه در هیچ درگیری صدر اسلام، جهاد غیر فرهنگی مشاهده نمی‌شود.
 
این خطیب توانا، تصریح کرد: اسلام به علم اهمیت زیادی داده است، همچنان که اولین کلمه نازل شده در کتاب مقدس قرآن «اقراء؛ بخوان» است که اولین اسباب قلم است.
 
وی درجات معرفت را حسی، علمی و فلسفی دانست و گفت: حداقل معرفت، شناخت اسلام در همه ابعاد علمی است، بنابراین اسلام قلم و کتاب را به عنوان دو آرم خود اهمیت می‌دهد و این دین، علمی است که باید همه آن را فهمیده و مطالعه کنند.
 
وی تأکید کرد: نهادهایی مانند جامعه المصطفی العالمیه وظیفه انتشار اسلام را دارند و طلاب آن باید در این عرصه تلاش کرده و مسلمانان را نیز از انحراف نگه دارند.
 
این استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان با توصیه بهره‌برداری بیشتر از سرمایه عمر به طلاب گفت: اول باید بدن را سالم نگه داشت و سپس بیشتر از زمان کنونی را به درس اختصاص داد، تا بزرگانی همچون آیت‌الله جوادی آملی تربیت شوند.
 
همچنین در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام بهادری، معاون آموزش این مجتمع گفت: امروز نگاه دنیا افزون بر وظیفه‌محوری به نتیجه‌محوری است و اگر طلبه‌ای با درس خواندن زیاد، عالم شود؛ اما به کشور خود بازنگردد، نتیجه مبارکی نخواهد داشت.
 
حجت‌الاسلام عصارزاده معاون فرهنگی‌تربیتی این مجتمع نیز در ادامه این مراسم گفت: چند سال است که طرحی با نام «رشد» در این مرکز راه‌اندازی شده که کاملا اختیاری است و در موضوعات مختلف اعتقادی، اخلاق، اجتماعی، سیاسی و عبادی، نیازهای طلاب را در مقطع کارشناسی تأمین می‌کند.
 
گفتنی است، در پایان این مراسم جوایزی به فعالان تربیتی و ممتازین آموزشی جامعه المصطفی العالمیه، واحد آموزش عالی مشهد، اهدا شد./932/پ202/س
ارسال نظرات