۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۳۹۵۱۸

بازدید رییس سازمان بازرسی کشور از مناطق زلزله‌زده ارسباران

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورمحمدی با سفر به آذربایجان‌شرقی در روند ساخت‌وساز خانه‌های تخریب شده بر اثر زلزله ارسباران قرار گرفت.
بازدید رییس سازمان بازرسی کشور از مناطق زلزله‌زده ارسباران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور عصر امروز در جمع مردم زلزله‌زده و مسؤولان شهرستان اهر ضمن دیدار با اقشار مختلف مردم منطقه ارسباران، خواستار تسریع در ساخت‌وساز خانه‌های تخریب شده بر اثر زلزله قبل از فرا رسیدن فصل سرما شد.

 

وی با بیان این‌که گزارش بازرسان این سازمان و بازدید امروز از روند آبادانی مناطق زلزله‌زده بسیار مثبت ارزیابی شده است، افزود: کار آواربرداری در روستاهای زلزله زده به طور کامل انجام شده و ساخت و سازها با سرعت ادامه دارد اما نارضایتی‌هایی از وضعیت بهداشتی مردم روستاهای زلزله زده وجود دارد.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به تشکیل 21هزار پرونده خسارت در شهرستان اهر، تصریح کرد: باید مسؤولان امر در مصاحبه‌ها و وعده و وعیدهای خود مواظب باشند که قولی که به مردم می‌دهند در آن فاصله زمانی تحقق پیدا کند.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر این‌که در امر امدادرسانی به زلزله‌زدگان با افراد خاطی و کم توجه برخورد جدی صورت می گیرد، گفت: علاوه بر استقرار دفاتر بازرسی در شهرهای زلزله‌زده با بیش از 130 مورد بازدید بر روند اجرایی، توزیع امکانات، نحوه امداد رسانی، نحوه بازسازی و سایر مواردی که بتواند بر روند اجرایی امور مربوط به زلزله‌زدگان تسریع کند انجام شده است.

 

وی ادامه داد: تذکرات لازم در مورد برخی کاستی‌ها و نارضایتی‌ها و سایر موارد داده شده که امیداوریم این موارد باعث تجدیدنظر برخی مسؤولان ذیربط در حوزه فعالیت خود باشد، از سوی دیگر باید کارهای زیربنایی برای کاهش بلایای طبیعی انجام دهیم.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به آمار خسارات وارده و کشته‌شده‌های زلزله 21 مرداد ارسباران افزود: متاسفانه در این استان نزدیک به 300 نفر بر اثر  زلزله کشته شدند، امروز بازماندگان این حادثه تلخ انتظار همت دولت و مردم برای بازسازی خانه و کاشانه خود را دارند./935/پ202/ب

ارسال نظرات