۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۹۵۸۵
لحظه‌های ماندگار (15)؛

ماجرای هلاکت کوموله‌ای که برای قرآن خط و نشان کشید

خبرگزاری رسا ـ وی پس از ورود به خانه عکس های امام و شهدا را پاره کرد و در حالی که یکی از معلمان قرآنی به دست گرفته بود و او را قسم می داد که از خانه خارج شود با رکیک ترین الفاظ به قران جسارت کرد و گفت اگر این قرآن مقدس است پس مرا محو کند.
ماجرای هلاکت کوموله‌ای که برای قرآن خط و نشان کشید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود درخشانی، از روحانیون رزمی، تبلیغی دوران دفاع مقدس است که 18 ماه سابقه حضور در جبهه ها را داردو وی لحظه ها فراوانی از جانفشانی رزمندگان دیده و دیده که در شب های عملیات چطور رزمندگان دور روحانیان حلقه  می زدند و از شهادت و بهشت از آنها می پرسیدند.

 کومله هتاک را خدا ادب کرد

 زمانی که در یکی از روستاهای استان آذربایجان غربی و در جمع برادران رزمنده به عنوان روحانی تبلیغی حضور داشتم اطلاع یافتم که اعضای گروهک منحله کومله با یورش و محاصره مرکز اسکان معلمان روستا، ضمن غارت و چپاول اموال عمومی آنجا چند نفر از آموزگاران را به اسارت بردند، در روزهای بعد در درگیری بین برداران پاسدار و اعضای مسلح گروهک کومله گروهی از آنها به هلاکت رسیده بودند و جنازه یکی از آنها به دست نیروهای پاسدار افتاده بود، از طریق رابط های گروهک کومله به آنها پیام داده شد که در صورت آزادی آموزگاران اسیر گرفته شده، جنازه تحویل آنها خواهد شد همان کاری که اخیرا حزب الله لبنان انجام داد.

چند روز بعد کومله مجبور به آزادی آموزگاران شد نکته قابل تامل در این ماجرا این بود که آموزگاران آزاد شده با دیدن جسد این کومله ناگهان به سجده افتادند و شکرگذاری کردند. از آنها درباره علت شادمانی شان پرسیدیم. گفتند این فرد همان سردسته مهاجمان به خانه اسکان معلمان بود. وی پس از ورود به خانه عکس های امام و شهدا را پاره کرد و در حالی که یکی از معلمان قرآنی به دست گرفته بود و او را قسم می داد که از خانه خارج شود با رکیک ترین الفاظ به قران جسارت کرد و گفت اگر این قرآن مقدس است پس مرا محو کند. جسارت کننده به قرآن کریم خیلی زود مجازات شد و این موجب خوشحالی آن معلمان شده بود.

نقش روحانیون رزمنده در جنگ

روحانیون و طلبه های اعزامی به جبهه ها در حقیقت سخنگویان مکتب اسلام محسوب می شدند و با آموزش احکام و مسائل شرعی با برادران حاضر در جبهه ها همراهی می کردند و با ترسیم آینده روشنی برای آنها چه در صورت پیروزی صوری و چه در صورت شهادت موجب تزریق انرژی معنوی به آنها می شدند.
جنگ بین حق و باطل تمامی نخواهد داشت و تا قیام حضرت ولی عصر (عج) که حق بر باطل چیره خواهد شد ادامه خواهد داشت./919/د102/ن

ارسال نظرات