۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۴۰۳۵۸
آیت الله نورمفیدی مطرح کرد؛

ضرورت شکل گیری شبکه جهانی تشیع برای مقابله با توطئه دشمنان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که امروز دشمنان همه توان خود را برای تضعیف ارزش های مکتبی و دینی به کار گرفته اند گفت: به همین منظور ضرورت شکل گیری شبکه جهانی تشیع برای مقابله با توطئه های دشمنان بیش از پیش احساس می شود.
نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دومین همایش کشوری میقات الرضا (ع) که در شبستان امام زاده عبدالله گرگان برگزار شد با اشاره به این که امروز دشمنان همه توان خود را برای تضعیف ارزش های مکتبی و دینی به کار گرفته اند، گفت: به همین منظور ضرورت شکل‌گیری شبکه جهانی تشیع برای مقابله با توطئه‌های دشمنان بیش از پیش احساس می‌شود.

 

وی با بیان این که مخالفان اسلام ناب تلاش می کنند با طرح‌های اسلام هراسی جایگاه اسلام حقیقی را در دنیا تضعیف کنند، افزود: ما باید از طریق منطق و اصول علمی و با سعه صدر و با توجه به ادب اسلامی و بدون توهین به ادیان دیگر، از پیامبر و اسلام دفاع کنیم.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تشیع بالاترین منطق را در مسائل کلامی، اعتقادی و فقهی دارد و تشکیل این شبکه جهانی نیاز به انجام از سوی دولت و یا سازمان امور اوقاف و خیریه دارد.

 

وی با بیان این که کار فرهنگی نیاز به یک برنامه حساب شده و دقیق دارد، تأکید کرد: از آن جا که این مسأله بسیار حائز اهمیت است باید با زبان روز و هنرمندانه وارد شویم.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به این که در معارف اسلامی و دینی، مسأله زیارت مورد توجه خاص قرار گرفته است، اظهار داشت: محل های زیارت برای خود فلسفه خاص دارد و همان گونه که مساجد محور عبادت هستند، اماکن زیارتی نیز باید نقش زیارت گاه های واقعی را ایفا کنند تا مردم همان گونه که در زمان حیات به زیارت ائمه اطهار(ع) و صالحین می رفتند، در زمان وفات آنان نیز، چنین احساسی داشته باشند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: عشق و علاقه انسان را مشتاق زیارت می کند و این علاقه می تواند نقش بسیار خوبی را ایفا کند تا زائر فاصله خود را با ائمه اطهار(ع) بسنجد.

 

وی یادآور شد: زائر حقیقی باید گوشش بشنود، چشمش ببیند و قلبش احساس کند تا از طریق نزدیکی با انسان کامل، به پروردگار نزدیک شود./950/پ202/س

ارسال نظرات