۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۴۰۴۰۳
آیت الله حائری شیرازی:

بصیرت و معرفت راه شناخت حق از باطل است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی با اشاره به اینکه بصیرت و معرفت به حجت خدا سبب شناخت حق از باطل خواهد شد گفت: کم نیست افرادی که با یادگرفتن ذکر در خود تحول درونی ایجاد کرده ولی به سبب عدم بصیرت در تشخیص حق از باطل اشتباه می‌کنند.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم در درس اخلاق پیش از ظهر امروز که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه با حضور طلاب برگزار شد به بررسی بصیرت نسبت به حجت خدا پرداخت و گفت: در جامعه امروز شناخت معارف دین و جایگاه امامت و ولایت بسیار مهم است.

وی افزود: امروزه شناختن دشمنان اسلام کار سختی است و آن‌ها همان کاری را انجام می‌دهند که مسلمانان انجام می‌دهند، برای نماز، روزه و حج جعل، بدل درست می‌کنند.

وی ابراز داشت: امام خمینی (ره) بر مبنای همین کار دشمنان در سخنان خود می‌فرمودند اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی تا مردم بدانند که باطل نیز در کار خود استاد شده‌ است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بصیرت نسبت به حجت خدا را بهترین راه شناخت باطل از حق عنوان کرد و ابرازداشت: نماز و جهاد بر مبنای بصیرت درست و مورد قبول است و گرنه جهاد و جان دادن آسان است ولی وقتی بر مبنای بصیرت باشد دشوار خواهد شد.

وی ادامه داد: کم نیستند افرادی که با یادگرفتن ذکر در خود تحول درونی ایجاد کرده و به مکاشفات می‌رسند ولی به سبب عدم بصیرت در تشخیص حق از باطل در زندگی دچار اشتباه می‌شوند.

این استاد حوزوی گفت: شهید حسین فهمیده با کمی سن به سبب بصیرت و امام شناسی در مسیر درست حرکت کرد از این‌رو امام راحل می‌فرمایند «رهبر ما آن نوجوان 13 ساله است» و منظور بصیرت و امام شناسی آن نوجوان بود نه بستن بمب به کمر و افراد مانند عبدالمالک ریگی به سبب همین عدم بصیرت به خود ظلم کرده و جندالشیطان شدند، ائمه در این‌باره می فرمایند«من عرف نفسه فقد عرفه ربه، هرکس خود را شناخت خدا را نیز خواهد شناخت»

آشوبگران سوریه دشمنان شیعیان هستند

آیت الله حائری شیرازی در ادامه آشوبگران کشور سوریه را دشمنان تشییع خواند و بیان داشت: امروزه کسانی که در کشور سوریه به ایجاد آشوب می‌پردازند همان طالبان و کسانی هستند که روزی در حوزهای علمیه درس می‌خواندند و دلیل آن‌ها برای کشتن مردم سوریه علوی بودن این مردم است.

وی ادامه داد: طالبان‌ها بر این باورند که شیعیان مشکل سازان جهان اسلام هستند که باید ریشه آن ها کنده شود،امام صادق(ع) فرموده «در دوران سفیانی اگر یک بچه شیعه در کناری باشد و یک دُر گران‌بها در طرف دیگر سربازان سفیانی به کشتن شیعیان اقدام می‌کنند نه کسب دُر»

وی اضافه کرد: این ضعف معرفت و بغض نسبت به شیعیان روحانیت آن‌ها از بین برد و سبب تشویق آن‌ها به کشتن افراد شده است.  

شناخت حجت ظاهری با شناخت حجت باطنی امکان پذیر است

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به اینکه شناخت حجت خدا تنها ظاهر تنها با شناختن حجت باطن امکان دارد گفت: سلوک آسان است ولی سلوک با معرفت دشوار است.

وی افزود: وهابی‌ها، سلفی‌ها و القاعده به سبب نرسیدن به حجت باطن که همان عقل است دست به این اقدامات و کشتن مردم می‌زنند مانند بنی امیه که امام صادق(ع) در مورد آن‌ها فرمود«بنی‌امیه پیچیده هستند و مبارز با آن ها سخت است»

وی بیان داشت: بنی‌امیه برای فریب مردم آن‌ها را به نماز تشویق می‌کردند به استادان نماز و قرآن حقوق پرداخت کرده و علما را تکریم می‌کردند مانند وهابیت که این اقدامات را در دنیای اسلام انجام می‌دهند.

وی در پایان گفت: توطئه‌ها در این دوران بسیار پیچیده است و باطل با خواندن نماز شب و اشک ریختن وارد میدان می‌شود بر خلاف دوران امام حسین(ع) که دشمنان امام(ع) با ساز و آواز به میدان آمده بودند از این‌رو افراد باید بصیرت داشته باشند./993/پ202/ن

ارسال نظرات