۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۶۸۰
همزمان با هفته کتاب؛

مسابقه بزرگ تلویزیونی کتابخوانی در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از برگزاری مسابقه بزرگ تلویزیونی کتابخوانی همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، لفته منصوری، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان و نهضت مطالعه مفید که در سالن جلسات استاندار خوزستان برگزار شد، در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی این نهاد در راستای همگانی کردن نهضت مطالعه در استان خوزستان پرداخت و گفت: افزایش رقم اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نسبت به کتابخانه‌های کل کشور به مبلغ 63 میلیارد و 350 میلیون ریال با 48 درصد رشد نسبت به سال گذشته، نشان‌دهنده اهتمام جدی مسؤولان استان به حوزه کتابخانه‌ها است.

منصوری ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان، صدور مجوز 8 باب کتابخانه مشارکتی، 5 باب کتابخانه حق انتفاع و دریافت 3 قطعه زمین اهدایی به مساحت 1610 متر مربع در شهرستان‌های ماهشهر و شوشتر و افزودن 8 باب ساختمان با زیربنای 5 هزار و 63 مترمربع در شهرستان آبادان، مسجدسلیمان و رامهرمز، رامشیر هر کدام یک باب و در شهرستان‌های اهواز و شوش هر یک دو باب به ارزش 27 میلیارد ریال به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان افزوده شده است.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های فناوری آموزش و راه‌ اندازی نرم ‌افزار مدیریت کتابخانه‌ها با عنوان «پیام مشرق»، راه‌اندازی یک باب کتابخانه عمومی شبانه‌روزی، افزایش ساعات کاری کتابخانه‌ها به صورت دائمی یا فصلی، ایجاد اتوماسیون اداری و نصب 35 سامانه پخش اذان در کتابخانه‌های عمومی از مهم ترین فعالیت های این نهاد شش ماه اول سال جاری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به ترویج نهضت مطالعه مفید در خوزستان بیان داشت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در خوزستان طرح بزرگ و دینی نذر را همزمان با ایام محرم و صفر در استان با همکاری دستگاه های اجرایی، قرآنی و دینی اجرا خواهیم کرد.

منصوری در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه بزرگ تلویزیونی کتابخوانی در راستای اجرای رهنموهای مقام معظم رهبری و توجه به فرهنگ کتاب خوانی از دیگر طرح های این نهاد در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با همکاری دستگاه های اجرایی و فرهنگی است./9461/پ202/ب

ارسال نظرات