۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۴۰۸۱۹

ابراز نگرانی یک نماینده مجلس از گسترش محافل زیرزمینی فرهنگی و هنری

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل برخی از محافل زیر زمینی و حتی علنی در فرهنگسراها و کانون های فرهنگی هنری با اخذ مجوز از ارشاد و فعالیت های مخفیانه و خلاف اخلاقی سبب نگرانی شده
ناصر سوداني، نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي

 

ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت هفته نیروی انتظامی، ابراز داشت: امانتداری، اخلاق مداری، داشتن روحیه صبورانه و آشنایی با فرهنگ بومی و آداب محلی از ویژگی های پرسنل نیروی انتظامی است که باید آنها را رعایت کنند.

وی با تأکید بر این که بهره وری از جنبه های علمی، روان شناختی و جامعه شناسی برای نیروی های انتظامی در انجام وظیفه خود ضروری است، اظهار داشت: ما از پرسنل نیروی انتظامی انتظار تسلط بر علم روانشناسی را نداریم بلکه آشنایی با روانشناسی عمومی و جامعه شناسی حداقل ویژگی یک پرسنل نظامی است.

سودانی امنیت اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را لازمه توسعه پایدار در جامعه دانست و گفت: تأمین امنیت به معنای گسترش فعالیت های عمرانی و اقتصادی است؛ از این رو هر اندازه که فضای جامعه برخوردار از آرامش و آسایش باشد، سرمایه گذاری و نشاط اقتصادی مردم افزایش می یابد.

وی با اشاره به وضعیت بد اماکن هنری و فرهنگی از لحاظ اخلاقی، تصریح کرد: متأسفانه الگو سازی در مسائل هنری و رسانه ای بسیار اندک بوده و مقطعی و غیرقابل تعمیم است.

سودانی ادامه داد: فرصت طلبان با استفاده از خلأ هنری و فرهنگی انقلابی در کشور توانسته اند نفوذ پیدا کنند و با در دست گرفتن گلوگاه های هنری و استفاده از بیت المال، فیلم، نمایشنامه و موسیقی های غیر شرعی را تولید و پخش کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تشکیل برخی از محافل زیر زمینی و حتی علنی در فرهنگسراها و کانون های فرهنگی هنری با اخذ مجوز از ارشاد و فعالیت های مخفیانه و خلاف اخلاقی سبب نگرانی شده و نیازمند همت و عزم جدی مسؤولان اجرایی، قضایی و انتظامی است.

وی با بیان این که اگر خواهان برقراری امنیت اجتماعی در جامعه هستیم باید امنیت شغلی پرسنل نیروی انتظامی را تأمین کنیم، خاطر نشان ساخت: پرسنل نیروی انتظامی متحمل خطرات سنگین با حداقل های امکانات می شوند که نیازمند پشتیبانی و تشویق های ویژه مسؤولان است؛ چراکه نیروی انتظامی با دست خالی نمی تواند کارهای بزرگی را انجام دهد./9463/ت303/ج

ارسال نظرات