۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۴۱۰۶۲
آیت الله مظاهری:

کاری نکنیم اسلام فدای همه چیز شود

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه تقویت روحیه خداترسی را کاری بسیار دشوار برشمرد و افزود: بسیارند افرادی که عابد و زاهد بوده‌اند، اما وقتی به پول و ریاستی رسیدند، به کلّی عوض شده و گویی هیچگاه دین را نمی‌شناخته‌اند.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید، امروز در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق خود که در مدرسه صدر اصفهان برگزار شد، گفت: اگر انسان به راستی طالب دنیا و آخرت است، با صبر، استقامت و تلاش به عالی‌ترین درجات آن می‌رسد.

وی صبر را به سه دسته، صبر فردی، صبر خانوادگی و صبر اجتماعی تقسیم کرد و افزود: صبر فردی خود به سه دسته، صبر در عبادت، صبر در ترک معصیت و صبر در مشکلات تقسیم می‌شود که هر کدام به در جایگاه خود آثار عجیبی دارد که به سادگی نیز نصیب هرکس نمی‌شود.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: ملکه عدالت پیدا کردن کار بس دشواری است که لازمه آن پشت به دنیا کردن و تنها به یاد خدا بودن است و در مرحله بعدی و در حالت عادی ملکه عدالت داشتن راحت است، ولی زمانی که مسأله امتحان الهی به میان آید، کار دشوار می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در این باره قرآن نیز در مورد حضرت یوسف(ع) می‌فرماید اگر عصمت و تقوای یوسف نبود، او هم مانند زلیخا لغزش می‌کرد.

وی ادامه داد: تقوا و تقویت روحیه خدا‌ترسی کار بسیار مشکلی است، از همین رو بسیارند افرادی که عابد و زاهد بوده‌اند، اما وقتی به پول و ریاستی رسیدند، به کلّی عوض شده و گویی هیچگاه دین را نمی‌شناخته‌اند. 

حضرت آیت الله مظاهری اظهار داشت: دو نقطه بسیار مهمی که دنیای طلبگی از آن ضربه خورده است، یکی افت علم است که با وجود افت علم دیگر صاحب جواهری پرورش نمی‌یابد و این خود نوعی خیانت در امانت است و مسأله دیگر کمبود تقوا است.

وی در پایان با اشاره به این که ما صبر نداریم پس استقامت هم نداریم، افزود: با این اوضاع کار به جایی می‌رسد که به جای آن که همه چیز فدای طلبگی و اسلام شود، اسلام و طلبگی فدای همه چیز می‌شود. /9392/پ202/س

ارسال نظرات