۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۴۱۴۱۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران خبر داد:

افزایش شش برابری تعداد مدارس امین در استان تهران

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان تهران از افزایش شش برابری تعداد مدارس امین در استان تهران به دلیل استقبال اولیا، دانش آموزان و مدیران مدارس آموزش و پرورش خبر داد.
حجت الاسلام وحيد بابادائي، معاون تبليغ مركز مديريت حوزه هاي علميه استان تهران

حجت الاسلام وحید بابادایی سامانی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مدارس امین در رابطه با نگاه تربیتی شکل گرفته اند و در این طرح حوزه علمیه با استفاده از نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده مدیریت تربیتی مدارس را به عهده می گیرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان تهران در ادامه افزود: برای این طرح 2 طرح نامه با عنوان طرح نامه فرهنگی که شامل دستورالعمل های فرهنگی مدرسه است و طرح نامه تربیتی که شامل 10 شاخص مهم تربیتی که مبنای تمام برنامه ریزی های مدرسه است تدوین شده است و کادر و مدیریت مدارس می بایست دستورالعمل ها را بر اساس این طرح نامه برنامه ریزی و اجرا کنند.

حجت الاسلام بابادایی استقرار تمام وقت روحانی آموزش دیده را مشخصه اصلی این مدارس دانست و گفت: این روحانیان فقط مربی نیستند بلکه به عنوان نماینده حوزه علمیه، آشنا و مسلط به طرح بوده و می بایست به کمک تمام عوامل طرح را اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: از طرح مدارس امین انتظار می رود رشد مناسبی در آموزش و تربیت دانش آموزان ایجاد نماید.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان تهران با بیان این که سال گذشته 21مدرسه در شهر تهران و 13 مدرسه در شهرستان های استان تهران مجری طرح مدرسه امین بودند گفت: علیرغم مشکلات و موانع ناشی از نوپا بودن طرح، این مدارس عملکرد مناسب و مثبتی داشته اند.

حجت الاسلام بابادایی افزود: افزایش استقبال اولیا، دانش آموزان و مدیران مدارس آموزش و پرورش سبب شده تا امسال تعداد این مدارس افزایش پیدا کرده و حدود دویست مدرسه مجری طرح مدارس امین در سال تحصیلی جاری هستند.

وی با بیان این که حدود 130 مدرسه از این مدارس در شهر تهران و مابقی در شهرستان های استان تهران می باشد گفت: یک سوم این مدارس پسرانه و مابقی دخترانه می باشد و برای راه اندازی این تعداد از بین 600نفر طلبه و روحانی خواهر و برادر داوطلب، گزینش به عمل آمده است.

حجت الاسلام بابادایی از برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی و دوره های آموزش ضمن خدمت برای روحانیان مدارس امین خبر داد و گفت: اولین دوره آموزش ضمن خدمت این روحانیان در 27 و 28 مهرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی از اساتید ممتاز معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری همایش افتتاحیه مدارس امین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این همایش با سخنرانی مسئولین آموزش و پرورش و حوزه علمیه به منظور تبیین طرح مدارس امین و برنامه های آن برگزار می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر این که سعی می کنیم امسال کیفیت مدارس امین افزایش پیدا کند گفت: با تمام نهادها و موسساتی که در رابطه با مسائل تربیتی طرح دارند و توانسته اند تجربه ای کسب کنند نشستی برگزار کردیم و با استفاده از محصولاتشان سعی کرده ایم سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی محتوایی کاملا متفاوتی نسبت به سال گذشته شروع کنیم./959/ت302/ص

ارسال نظرات