۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۴۲۰۲۸
آیت الله مظاهری:

دوری از گناه و مداومت در استغفار راه به دست آوردن جایگاه اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: اجتناب از گناه نیز به منزله توبه است و اگر کسی بخواهد من حیث لا یحتسب کلیه امور او برطرف، شخصیتی اجتماعی و عمری با برکت داشته باشد باید در استغفار مداومت داشته باشد.
حضرت آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید، امروز در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق خود که در مدرسه صدر اصفهان برگزار شد، گفت: رسیدن به هر فضیلتی، چه در دنیا و چه در آخرت متوقف بر صبر است؛ از این رو علمای بزرگ اخلاق صبر را ام‌الفضائل نامیده‌اند.

وی افزود: همان گونه که در هفته گذشته گفتیم یکی از موارد صبر فردی، صبر در ترک معصیت است، گناه، زندگی را تباه و انسان را از چشم خداوند، امام زمان(عج) و در نهایت از چشم مردم می‌اندزد.

حضرت آیت الله مظاهری اظهار داشت: اجتناب از گناه نیز به منزله توبه است و اگر کسی بخواهد من حیث لا یحتسب کلیه امور او برطرف، شخصیتی اجتماعی و عمری با برکت داشته باشد باید در استغفار مداومت داشته باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) که می‌فرماید اگر کسی به دنبال شخصیت اجتمایی و احترام مردم است باید عادل باشد، خاطرنشان کرد: اولین کار یک طلبه اقامه نماز جماعت است و شرط امام جماعت شدن داشتن عدالت است.

وی با ضروری دانستن عدالت به عنوان جزیی از ابزار طلبگی افزود: همان گونه که نویسنده بدون قلم، نمی‌تواند کار کند، یک طلبه هم بدون داشتن عدالت کاری از پیش نمی‌برد.

حضرت آیت الله مظاهری اظهار داشت: زندگی طلبگی همیشه مشکل بوده است و من حدود 60 سال است که با آنها زندگی کرده‌‌ام، تنها چیزی که از ذهن طلاب قدیم حتی خطور نمی‌کرد، مشکلات اقتصادی بود، ولی در حال حاضر طلبه‌ها پابه‌پای مردم غصه مسائل اقتصادی را می‌خورند و هر لحظه به فکر معیشت خود هستند و این در صورتی است که در روایات زیادی خداوند خود را ضامن روزی طلبه‌ها کرده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان افزود: طراوت و نشاطی که من در استاد بزرگوارمان علامه طباطبایی، آقا نجفی و امثال آنها می‌دیدم، دیگر هیچگاه مشاهده نکردم، و این را به شما توصیه می‌کنم که نشاط و شادی واقعی را از خداوند طلب کنید، مبادا گمان کنید که اگر اوضاع اقتصادی شما خوب شد، نشاط نیز پیدا می‌کنید، به یقین بدانید که مشکلات جدیدتری پیدا می‌شود. /9392/ پ202/س

ارسال نظرات