۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۴۴۳۸۶
آیت‌الله ممدوحی:

در دعای روز عرفه حفظ نظام را از خدا بخواهید

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر حفظ نظام، گفت: دعا برای حفظ نظام، امنیت در جامعه و خواری دشمنان بهترین حاجتی است که می‌توان در روز عرفه از خدا درخواست کرد.
آيت الله ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در درس اخلاق که پیش از ظهر امروز چهارم آبان ماه با حضور طلاب در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، به بررسی نظام خلقت پرداخت و ابراز داشت: در این عالم و هستی همه چیز از کوچک‌ترین ذره تا بزر‌گ ترین ذره برای هدفی آفریده شدند.

وی ادامه داد: باید به این عالم و نظام خلقت توجه داشت و با دیدگاه دقیق همچون دیدگاه دانشمندان به نظام خلقت نگاه کرد نه دیدگاه یک فرد معمولی، خداوند در قرآن به سبب بی‌توجه‌ای افراد به عالم هستی گلایه می‌کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خداوند در نظام هستی ما را برای هدف و مقصودی خلق کرده و هدف از خلقت این نیست که ما در دنیا تنها به خوردن و خوابیدن توجه داشته باشیم .

وی اضافه کرد: خداوند برای هر ذره از ذرات عالم مسؤولیت و مأموریتی را قرار داده و آنها را در خط خاص نظام هستی تنظیم کرده است، آیا با این نظم می‌توان گفت انسان که اشرف مخلوقات است بدون هدفی خلق شده است؟

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که خداوند تمام موجودات را جهت تکامل و رشد انسان آفریده است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم در عالمی زندگی می‌کنیم که تمام اعمال، رفتار، گفتار ما دارای حساب و برنامه است و در قیامت باید پاسخگوی اعمال خود باشیم.

این استاد حوزوی تصریح کرد: این تفکر برخی از افراد که ما در عالم آزاد و رها هستیم تا هر کاری را خواستیم انجام بدهیم درست نیست، بلکه تحت مراقبت شدید الهی هستیم چون نظام عالم این است افراد هدفی را دنبال کنند.

وی یاد‌آور شد: وقتی موجودات کوچکی مانند پشه و مگس در عالم خلقت جزء مهرهای خلقت و دارای مأموریت ویژه‌ای هستند چگونه می‌توان گفت انسان به اندازه یک پشه مأموریت ندارد.

آیت‌الله ممدوحی در ادامه با بیان این‌که اعمال ما ابدیت ما را می‌سازد، گفت: حساب‌گر در قیامت خداوند متعال است و تمام رفتار و اعمال ما را بدون کم و کاستی حساب می‌کند.

وی ادامه داد: باید مراقب اعمال خود باشیم چراکه ابدیت و قیامت را در پیش‌ داریم، ابدیتی که تمام انبیا و اولیا الهی از وقوع آن را خبر دادند و دنیا تنها محل آزمون برای رسیدن به عالم ابدیت است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: پرونده اعمال انسان‌ها هر هفته به محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج) می‌رسد، باید مراقب اعمال بود به ویژه طلاب که خود را سربازان ایشان می‌دانند، نباید با اعمال خود سبب ناراحتی امام زمان(عج) شویم.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه به روز عرفه اشاره کرد و اظهار داشت: روز عرفه را قدر بدانید؛ در روایتی از ائمه اطهار(ع) وارد شده «اگر فردی نتوانست حاجات خود را در شب قدر از خدا بگیرد می‌تواند در روز عرفه حاجات خود را دریافت کند».

وی اضافه کرد: روز عرفه بهتر از شب عرفه است باید در این روز به درگاه خدا پناه برد و حاجات خود را در خواست کرد تا گرفتاری‌ها و مشکلات حل شود.

آیت‌الله ممدوحی در پایان گفت: دعا برای حفظ نظام، امنیت در جامعه، خواری دشمنان و نفرین افرادی که نسبت به ساحت مقدس رسول الله(ص) توهین کردند بهترین حاجاتی است که می‌توان از خدا در روز عرفه درخواست کرد./993/ پ202/ج

 

ارسال نظرات