۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۴۴۷۱۷

ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت در آذربایجان‌غربی اعلام شد

خبرگزاری رساـ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت دهه ولایت و امامت پرداخت.
برگزاري جشن هاي دهه ولايت و امامت در اهواز

 

منوچهر زاده‌علی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برنامه های دهه ولایت و امامت اظهار کرد:  در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و تبیین بزرگترین معجزه نبی مکرم اسلام جشنواره کشوری فیلم و عکس «قرآن؛ معجزه پیامبر(ص)» با حضور هنرمندان استانی و کشوری چهاردهم آبان ماه در ارومیه برگزار می‌شود.

 

وی مدت زمان برگزاری این جشنواره را پنج روز عنوان کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین کارگاه‌های نقد و بررسی فیلم و عکس قرآنی با حضور اساتید برتر از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

 

زاده‌علی با بیان این‌که در این جشنواره سه فیلم بلند و نزدیک به 600 فیلم کوتاه در موضوع قرآن و مضامین کلام وحی در مدت اجرای جشنواره به نمایش در می‌آید،گفت: فیلم‌های اکران شده در این جشنواره به‌صورت همزمان در شهرستان‌های مهاباد و خوی نیز اکران می‌شود.

 

وی با بیان این‌که در کنار این جشنواره دو نمایشگاه عکس در موضوعات حج و نماز و نیایش برپا می‌شود، اضافه کرد: هفتاد قطعه عکس در مجموع برگزاری این دو نمایشگاه برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

 

 معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی زمان برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره را هجدهم آبان‌ماه و محل برگزاری را مجتمع فرهنگی ـ هنری ارومیه عنوان کرد و در ادامه تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت دهه ولایت و عید غدیرخم در استان، گفت: در راستای گرامی‌داشت عید غدیرخم ویژه‌برنامه‌هایی در مرکز استان و شهرستانها برگزار می‌شود.

 

وی اجرایی مسابقه فرهنگی با موضوع ولایت و برپایی نمایشگاه گرافیک در شهرستان نقده، اجرای مسابقه نقاشی با موضوع عید غدیرخم و برگزاری جشن ولایت در شهرستان چالدران و همچنین برگزاری جشنواره موسیقی سنتی را از برنامه‌های ویژه دهه ولایت عنوان کرد.

 

 این مسؤول در ادامه با بیان این‌که شهرستان مهاباد نیز میزبان برگزاری نمایشگاه عکس و خوشنویسی با مضامین دینی است، تصریح کرد: در این شهرستان مسابقه کتبی با عنوان «حج» برگزار می‌شود.

 

زاده‌علی همچنین تصریح کرد: شاعران و مدیحه سرایان شهرستان سلماس نیز در مراسمی با عنوان عصر شعر تجلیل می‌شوند و همچنین در این مراسم شاعران به قرائت اشعار خود در رابطه با جایگاه و فضائل امیرالمومنین علی(ع) می‌پردازند.

 

 وی با بیان این‌که این جشن ها در سراسر استان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، گفت: برپایی نمایشگاه عکس با موضوع پاسداران ولایت در شاهین‌دژ و برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی از دیگر برنامه‌های دهه ولایت و عید غدیر خم خواهد بود./936/پ203/س

 

ارسال نظرات