۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۴۴۸۵۹
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد:

کانون‎های مساجد فرصت ترویج معرفتی دین در بین جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار فعالیت‌های اساسی، نقش زمینه سازی و ایجاد آمادگی نسل جدید برای بهره‌مندی از سرچشمه‌های معنویت و معرفت برنامه‌های مساجد خواهد داشت.‌
کانون مساجد

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ظرفیت مسجد در نظام اسلامی خاطرنشان کرد: مساجد در اسلام بزرگ‌ترین نقش را در تقویت، تثبیت و توسعه زیر ساخت‌های فرهنگ اسلامی داشته اند.

وی با بیان این که نگهبانان و حافظان اسلام از مسجد مانند دژی پولادین برای حفظ، بقا و پایداری اسلام بهره می‌برند، گفت: رهبر اصلی این کاروان هدایت، امام جماعت است و با برقراری رابطه صمیمی و حفظ مناسبات و حقوق متقابل، این کانون الهی را گرم، فعال و تأثیرگذار نگه داشته اند.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: اگر تاکنون از اسلام اسم و رسمی باقی مانده از برکات مراکزی است که برای اعتلای نام اسلام فعالیت کرده‌اند که با تلاش و زحمت‌های خادمان واقعی آن تداوم پیدا کرده است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به نقش ائمه جماعات مساجد در رونق فعالیت‌ های دینی و فرهنگی در این پایگاه اصیل اسلامی اشاره و تأکید کرد: امروز حضور مستمر روحانی امام جماعت در مسجد یک ضرورت غیر قابل انکار است.

وی همچنین با بیان این که ائمه جماعات مساجد باید با برنامه‌ ریزی مناسب جهت برگزاری برنامه‌‌ های متنوع دینی و فرهنگی زمینه جذب بیشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: ارتباط مناسب و تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان می‌ تواند سبب حضور بیشتر آنها در مساجد شود.

حجت الاسلام قاسمی نیز در ادامه سخنانش بیان داشت: تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار فعالیت‌های اساسی، نقش زمینه سازی و ایجاد آمادگی نسل جدید برای بهره مندی از سرچشمه های معنویت و معرفت برنامه های مساجد خواهد داشت.

این فعال عرصه فرهنگی با بیان این که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نقش مؤثری در جذب جوانان به فعالیت‌های فرهنگی در این مکان مقدس دارند، اظهار داشت: با توجه به رویکرد دینی کشور حضور نیروهای متعهد و دلسوز می‌تواند در پیشبرد برنامه های فرهنگی و هنری در کشور نقش بسزایی ایفا کند.

مهم‌ترین خدمت مسجد به نسل‌ها سوق دادن مستمر جوانان به سعادت است

وی نقش کانون های مساجد در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن را مؤثر دانست و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین خدمات در همه اعصار به ویژه عصر کنونی جذب، حفظ و سوق دادن مستمر جوانان به سوی سعادت و حقیقت است.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جماعات استان خراسان شمالی، تأکید کرد: این سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب نقطه عطفی در حوزه کانون‌های مساجد به شمار می‌رود و سبب تحولات عظیمی در گسترش روند رو به رشد کانون‌های فرهنگی مساجد خواهد داشت.

وی با بیان این که مسؤولان باید به کلام رهبری توجه و عمل کنند، تصریح کرد:  به یقین مسؤولان کشور با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، توجه به کانون‌های مساجد را بیشتر و این کار سبب سرعت بخشیدن به روند رو به رشد کانون می‌شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: موفقیت فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در فعالیت‌های ارزشی باید بر محور فعالیت‌های این مراکز براساس ویژگی‌های اسلامی و الهی باشد./9458/ت302/س

ارسال نظرات