۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۲۰۴
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها(32)؛

جریان سقیفه پس از غدیر در خلاء حرکتی 9 دی گونه و سستی خواص بوجود آمد

خبرگزاری رسا - حجت الاسلام طباطبایی در تحلیل دلایل تشکیل سقیفه پس از رحلت رسول خدا(ص) گفت: کسانی که توانمند و آگاه بودند برای تحقق اهداف غدیر آن گونه که شایسته بود تلاش نکردند.
حجت الاسلام سيد مهدي طباطبايي

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه رسا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با بیان این‌که افراد توانمند و آگاه آن گونه که شایسته بود برای تحقق اهداف غدیر نکوشیدند، اظهار داشت: از سوی دیگر افرادی طمع کار و زحمت نکشیده از این سفره‌ آماده استفاده کردند، به همین دلیل امام صادق(ع) فرمود امیرالمؤمنین(ع) در زمان غدیر خانه نشین شد زیرا توطئه ها از آنجا شروع شد.

وی در تحلیل دلایل تشکیل سقیفه پس از رحلت رسول خدا(ص) با اشاره به این که جریان سقیفه پس از غدیر در خلاء حرکتی 9 دی گونه و سستی خواص بوجود آمد گفت: کسانی که توانمند و آگاه بودند برای تحقق اهداف غدیر آن گونه که شایسته بود تلاش نکردند.

وی پرهیز بداندیشی، دنیانگری و سستی را از وظایف مهم مسلمانان دانست و گفت: تجمل گرایی و غرب زدگی موجب ورود افراد نابخرد در بدنه نظام اسلامی شده است، در آینده باید برای انتخاب مدیران بیشتر دقت کنیم و سعی داشته باشیم از افراد بهتر، برتر و لایق برای واگذاری این جایگاه ها استفاده کنیم.

حجت الاسلام طباطبایی در بخش دیگر سخنان خود به تاریخچه فعالیت روحانیت در عرصه های مختلف اجتماعی پرداخت و ابراز داشت: درست است که سابقه فعالیت افراد ملبس به لباس روحانیت به شکل امروزی به 600 سال گذشته باز می گردد اما اولین مبلغان دین صحابه امامان معصوم(ع) بودند، در حقیقت روحانیت به معنای واقعی کسانی هستند که از ائمه اطهار(ع) پیروی می کنند و مروج مذهب تشیع اند.

وی با ابراز خوشحالی از فعالیت روحانیان در عرصه رسانه گفت: از توهین ها، تحقیر ها و جسارت ها نهراسید و همواره پشتیبان دین و ولایت باشید.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پشتیبانی از ولایت را وظیفه هر انسانی دانست و تصریح کرد: روحانیت در این بین نقش بسزایی دارد؛ شما که روحانیان اهالی رسانه هستید سعی کنید همراه همیشگی مردم باشید و با دلسوزی افکار عمومی را هدایت کنید./928/ت302/ص

 

ارسال نظرات