۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۳۳۴
مشاور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد؛

نمایشگاه مطبوعات به فضای ابتکار و خلاقیت جنبه تثبیتی داد

خبرگزاری رسا ـ مشاور معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: نمایشگاه سال گذشته از خلاقیت و ابتکار گردانندگان آن رونمایی کرد و نمایشگاه امسال به فضای ابتکار و خلاقیت سال گذشته جنبه تثبیتی داد.
خبرگزاري رسا
حجت‌السلام پیریایی، مشاور معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان ویژگی‌های نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها گفت: این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته جنبه تثبیتی دارد و ویژگی‌های مثبت هجدهمین نمایشگاه مطبوعات را به تثبیت رساند.
وی در ادامه افزود: نمایشگاه سال گذشته از خلاقیت و ابتکار گردانندگان آن رونمایی کرد و نمایشگاه امسال به فضای ابتکار و خلاقیت سال گذشته جنبه تثبیتی داد.
حجت‌الاسلام پیریایی با اشاره به شیوه‌ها و فرآیندهای برگزاری دو نمایشگاه اخیر مطبوعات و رسانه‌ها تصریح کرد: مشارکت دانش‌آموزان و آینده‌سازان انقلاب و نظام در ایجاد رسانه و حضور سرای روزنامه‌نگاران ایران در این نمایشگاه و نمایشگاه سال گذشته از ویژگی‌های منحصر به فرد دو نمایشگاه اخیر مطبوعات و رسانه‌ها است.
وی اضافه کرد: همچنین حضور پایگاه‌های خبری مختلف سبب شد تا مجالی برای تضارب آرا و عرض اندام افکار مختلف باشد تا مردم در یک مکان واحد با شیوه‌های مختلف اداره رسانه آشنایی پیدا کنند و منجر به سواد رسانه‌ای آن‌ها شود.
مشاور مطوعاتی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی با اشاره به این‌که نمایشگاه امسال و سال گذشته پربازدیدترین نمایشگاه‌های تاریخ انقلاب بود تأکید کرد: هجدهمین و نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها با محوریت مردم برگزار شد و باعث افزایش چشم‌گیر بازدیدکننده‌ها شد.
وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه خصوصیات و ویژگی‌های نمایشگاه سال گذشته را حفظ کرد و آن‌ها را به صورت یک هنجار و استاندارد در برگزاری نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها تبدیل کرد.
حجت‌الاسلام پیریایی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال به بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های دینی به صورت ویژه بها داده شده است و آن‌ها را در فضاهای پربازدید نمایشگاه قرار داده‌اند.
وی با اشاره به این‌که بسیاری از پایگاه‌های خبری، دارای پرونده و شناسنامه از وزارت ارشاد هستند بیان داشت: رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری باید در فضای اطلاع‌رسانی با فرهنگ و مبانی اطلاع‌رسانی دینی بیشتر آشنا شوند و با آن پیوند بخورند.
مشاور معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: کالایی که مردم به رسانه‌ها می‌دهند، اعتبار دادن به آن رسانه است؛ بنابراین مردم باید کلیدخور رسانه‌های زرد را کم کنند.
وی ادامه داد: وقتی مخاطبان یک رسانه افزایش پیدا کنند، اعتبار آن رسانه بالا می‌رود و اعتماد عموم به آن افزایش پیدا می‌کند؛ رسانه‌ها باید به صورت متقابل در برابر این اعتماد، خدمت‌رسانی داشته باشند./997/پ202/ن
ارسال نظرات