۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۳۶۹

بازدید آیت الله مقتدایی از حوزه علمیه مشگین‌شهر

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس حوزه علمیه قم در سفر به استان اردبیل از حوزه علمیه و مصلای امام خمینی(ره) شهرستان مشگین‌شهر بازدید کرد.
آيت الله مرتضي مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله مرتضی مقتدایی، نایب رییس حوزه علمیه قم، عصر روز گذشته در سفر به استان اردبیل با حضور در جمع طلاب حوزه علمیه المهدی(عج) شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: این شهر از دیرباز مهد پرورش علمای بزرگواری بوده که جهان تشیع از وجود با برکتشان بهره‌مند بوده است.


وی خاطرنشان کرد: رسالت امروز طلاب علوم دینی، مجاهدت علمی در جهت تفقه در مبانی عالی اسلام است، در شرایط فعلی طلاب باید با جدیت در تحصیل، رعایت نظم و انضباط و وقت شناسی برای توسعه و ترویج علوم دینی در مناطق مختلف تلاش کنند.

 

آیت الله مقتدایی همچنین در بازدید از مصلای در حال احداث مشگین شهر و مجموعه شیخ حیدر از تلاش های ارزنده فرهنگی امام جمعه مشگین شهر قدردانی کرد و گفت: مشگین‌شهر یادآور نام و خاطره استاد اخلاق حوزه مرحوم حضرت آیت الله مشگینی است، طلاب بایستی سیره و منش آن عالم ربانی را الگوی زندگی خود قرار دهند.

 

نایب رییس حوزه علمیه قم در جمع مردم مشگین شهر که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) این شهر گردهم آمده بودند، اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در رهنمودهای اخیر بر مسأله وحدت و همدلی مسؤولان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی تأکید داشته‌اند، بایستی با نگاهی جدی در تحقق آن قدم برداشت.

 

وی با بیان این‌که هدف دشمنان از دیرباز تفرقه‌افکنی میان مردم و مسؤولان برای پیشبرد اهداف خصمانه خود بوده است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی استکبار جهانی از تحریم اقتصادی و فشار روانی بر ملت ایران، براندازی نظام اسلامی است این توطئه زمانی با جنگ تحمیلی و امروز با تحریم و تهدید پیگیری می شود.

 

آیت الله مقتدایی خواستار صبر و استقاومت مردم در مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمنان شد و تصریح کرد: ملت بایستی با پیروی از منویات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی مانند جنگ تحمیلی با پایمردی و استقامت مردم و تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب خنثی کنند.

 

نایب رییس حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که ولایت فقیه ادامه ولایت الله، رسول الله و ولی الله بر روی زمین است، گفت: نباید مطالبات و توصیه‎‌های ولایت فقیه مهجور بماند، زمان آن است که مسؤولان با اتحاد و همدلی و با کنار گذاشتن اختلافات برای بهبود وضع معیشتی مردم تلاش کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات