۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۴۵۶۶۸
در مشهد؛

نشست علمی نهضت عاشورا و بیداری اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول برگزاری نشهت علمی نهضت عاشورا و بیداری اسلامی، گفت: تکیه بر وحدت امت اسلامی٬ عزت امت اسلامی، نقش رهبری در سعادت امت‌ها و ملت‌ها و اصل ایثارگری و نیز تأکید بر معرفت و احساس از نکاتی است که باید در ابعاد رفتاری و عملی امام حسین(ع) مورد توجه قرار گیرد.
نشست نهضت عاشورا و بيداري اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ نشست علمی نهضت عاشورا و بیداری اسلامی٬ صبح امروز 16 آبان با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در جامعه المصطفی(ص) العالمیه٬ مرکز آموزش عالی مشهد برگزار شد.
 
بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام سیدحسین هاشمی٬ مسؤول برگزاری این نشست در سخنانی ضرورت بررسی نقش واقعه عاشورا در جریان بیداری اسلامی را یادآور شد و گفت: امروز شاهد رویداد و تحول شگرفی در زمان خود هستیم که بی‌پیشینه و یا کم بدیل در تاریخ جهان اسلام به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: نخبگان و اندیشمندان شیعی٬ بستر و زمینه فوق‌العاده مناسبی پیش رو دارند و آن٬ فرا رسیدن ایام نهضت حسینی و آماده شدن دل‌ها و گوش‌ها برای شنیدن حرفی از این نهضت است.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا در گوشه‌هایی از این نهضت٬ می‌توان ردپایی از پیام‌های حسینی در نهضت عاشورا سراغ گرفت، گفت: بیداری اسلامی٬ نوعی همسویی با اندیشه حسینی و اندیشه ناب اسلامی به چشم می‌خورد؛ اما دغدغه اصلی اینجا است که این باور چه میزان در شعور آگاهانه مردم راه یافته و آنان که پرچمدار پیام‌رسانی نهضت هستند٬ به چه میزان توانسته‌اند نخبگان و رهبران نهضت و توده مردم را با این اندیشه آشنا سازند.
 
مسؤول برگزاری این نشست تصریح کرد: این فرصت پیش آمده تا کسانی که پرچم تبلیغ را بر دوش گرفته و پیام رسان نهضت عاشورا هستند٬ رسالت اصلی خود که تبدیل کلیت موجود به یک شعور و خودآگاهی و فراهم آوردن بستر مناسب برای پیوند این دو است را به خوبی به انجام برسانند.
 
وی اضافه کرد: در این مسیر دو نکته حساس مورد توجه است که اول٬ محبوبیت امام حسین(ع) در نزد همه فرق اسلامی به عنوان عضوی از اعضای مباهله و عصمت و پیراستگی از هر لغزش و گناه است و دوم هجمه گسترده‌ای است که در این موضوع از سوی دشمنان اسلام صورت گرفته که آگاهانه نسبت امام حسین(ع) و اقامه شعائر است.
 
وی خاطرنشان کرد: تکیه بر وحدت امت اسلامی٬ عزت امت اسلامی، نقش رهبری در سعادت امت‌ها و ملت‌ها و اصل ایثارگری و نیز تأکید بر معرفت و احساس از نکاتی است که باید در ابعاد رفتاری و عملی امام حسین(ع) مورد توجه قرار گیرد، زیرا معرفت بدون احساس، پاسخگو نیست و باید در کنار احساس و عاطفه قرار گیرد.
 
حجت‌الاسلام هاشمی در پایان گفت: همچنین دوری از نقادی‌های بی‌محتوا٬ پرهیز از سخنان تفرقه افکن و پرهیز از حرکاتی مثل قمه‌زنی و مسائلی که می‌تواند دست آویز دشمنان قرار گیرد٬ از اهمیت بالایی برخوردار است./932/پ202/س
ارسال نظرات