۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۷۷۲

مشهد؛ میزبان هشتمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» کانون های مساجد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان از برگزاری مسابقه رشته تفسیر در دو مرحله استانی و کشوری و ویژه امامان جماعت مساجد از کتاب تفسیر همراه در 19 آبان ماه به صورت سراسری خبرداد و تصریح کرد: مشهد، میزبان هشتمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» درمرحله استانی است.
مشهد؛ میزبان هشتمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» کانون های مساجد

 محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، با اشاره به برنامه های قرآنی ویژه اعضای کانون های مساجد استان اظهار داشت: جشنواره قرآنی«مدهامتان» در رشته های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز است.

وی با بیان این که هدف ازبرگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، شناسایی ظرفیت ها و تقویت فعالیت های قرآنی و آشنایی جوانان و نوجوانان با معارف قرآن، تفسیر و نهج البلاغه در کانون های مساجداست، تصریح کرد: ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام نیز از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است.

عبداللهی افزود: حضور با نشاط اعضای کانون ها در فعالیت های قرآنی ملی و بین المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی و آشنایی بیشتر مردم و مسؤولان با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون های مساجد از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی درادامه در راستای تجهیز کانون های مساجد استان در سال جدید از افتتاح ساختمان جدید کانون فرهنگی هنری طلائیه طرقبه در مسجد صاحب الزمان (عج) با اعتبار 30 میلیون تومان با حضور مسؤولان خبر داد.

عبداللهی با بیان این که فعالیت های کانون فرهنگی هنری طلائیه در دو بخش عمومی و تخصصی است، تصریح کرد: برگزاری حلقه های همیار با محوریت مباحث اعتقادی،برگزاری مراسم و جشن ها، چاپ سه نشریه با عناوین" 9دی" ویژه هفته بصیرت،" پرانتز باز" ویژه هفته دفاع مقدس و " با ستاره ها" ویژه یادواره شهدای طرقبه از جمله فعالیت های این کانون است./934/ت302/ب

ارسال نظرات