۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۴۵۸۶۲
اخلاق، گمشده عصر ارتباطات (68)؛

چشم آلوده به گناه توفیق دیدار امام زمان و گریه بر امام حسین را ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که چشم آلوده به گناه توفیق دیدار امام زمان و گریه بر امام حسین را نخواهد داشت، گفت: فردی که عفت داشته باشد با اهل نور و هدایت هم طراز می‌شود.
چشم آلوده به گناه توفیق دیدار امام زمان و گریه بر امام حسین را ندارد

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی مهر، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به آثار مخرب گناه چشم‌چرانی اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از ورودی‌های سرزمین وجودی انسان، چشم است.

اگر چشم اصلاح شود سایر اعضا نیز اصلاح خواهند شد

مشاور سازمان و امور اوقاف در ادامه به بررسی رابطه چشم و دیگر اعضای بدن پرداخت و بیان داشت: چشم افراد با قلب و فکر آن‌ها دارای رابطه ناگسستنی است، اگر چشم اصلاح شود سایر اعضا نیز اصلاح خواهند شد.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم خداوند افراد را از مرتکب شدن به گناه چشم‌چرانی نهی کرده است و آن را یکی از گناهان کبیره شمرده، چرا که عاقبت چشم‌چرانی گرفتار شدن در باتلاق گناه است، در روایتی آمده «نگاه به نامحرم تیری از تیرهای شیطان است».

حجت‌الاسلام رضوی مهر توجه به آرزوهای زودگذر را از عوامل مهم در ارتکاب فرد به گناه خواند و تأکید کرد: توجه به خواسته‌های هوای نفس و عدم تحکیم عقاید اسلام فرد را دچار و گرفتار گناه می‌کند.

وی ادامه داد: این عالم محضر خدا است، باید بدانیم که تمام افکار، گفتار و رفتار ما ثبت و ضبط خواهد شد و در قیامت مورد مؤاخذه قرار خواهیم گرفت.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یاد خدا را بهترین راه برای گرفتار نشدن فرد در چنگال گناه دانست و اظهار داشت: نگاه به آیات قرآن کریم و مناظر زیبای طبیعت که یاد‌آور عظمت خداوند متعال است نگاه توحیدی بوده و فرد را از ارتکاب به گناه حفظ خواهد کرد.

وی افزود: اگر نگاه فرد آلوده به گناه شود سبب آلوده شدن تفکر فرد می‌شود، در نتیجه اندیشه و تفکر آلوده فرد را سرگشته و حیران خواهد کرد و از قله انسانیت به دره حیوانیت می‌کشاند.

چشم آلوده به گناه توفیق دیدار امام زمان و گریه بر امام حسین را ندارد

مشاور سازمان و امور اقاف کم شدن عمر را از آثار مخرب گناه چشم‌چرانی عنوان کرد و گفت: اگر فردی گرفتار گناه چشم‌چرانی شود توفیق دیدار چهره نورانی امام زمان(عج) و گریه بر ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) را نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: دچار شدن در مشکلات روحی و روانی از دیگر آثار گناه چشم‌چرانی است و فردی که عفت نداشته باشد با اهل نور و هدایت هم‌تراز و محشور نمی‌شود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه به آثار چشم‌پاکی اشاره کرد و ابراز داشت: افرادی که چشم خود را از گناه و نگاه به نأموس دیگران حفظ می‌کند نوامیس آن‌ها در امان است چرا که نگاه به نوامیس دیگران سبب نگاه دیگران به نوامیس فرد می‌شود.

وی در پایان گفت: باید افراد در مهمانی‌ها مراعات حدود محرم و نامحرم را کرده و به بهانه فامیل بودن با نامحرم گفت‌وگو و شوخی نداشته باشند./993/ت302/ن

 وی ادامه داد: چشم افراد چیزهایی را که در محیط و پیرامون خود می‌بیند به درون و جسم فرد منتقل می‌کند، از این‌رو اگر فرد محیط و مناظر آلوده به گناه را ببیند در واقع درون خود را به گناه آلوده کرده است.

ارسال نظرات