۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۴۶۳۲۱
حجت‌الاسلام فلاح زاده؛

یکی از راه‌های شناخت مخاطب فهم سؤالات مخاطب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد ترویج احکام در جلسه مبلغان نخبه گفت: یکی از موضوعات اصلی تبلیغ شناخت مخاطب است، و در همین زمینه در باب تبلیغ مخاطب‌شناسی است و یکی از راه‌های شناخت مخاطب، فهم سؤالات مخاطب آنان است.
حجت الاسلام محمدحسين فلاح زاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده، مسؤول ستاد ترویج احکام، صبح امروز در دومین نشست مبلغان نخبه و برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در بنیاد بین‎‎المللی علوم وحیانی اسراء در قم برگزار شد، گفت: در فضای تبلیغی، منبرهای سنتی و خطابه‌‌های سبک مرحوم فلسفی باید حفظ شود.
وی افزود: اما باید پذیرفت که جاذبه‌های جدیدی برای جذب جوانان و به دنبال خود کشیدن جمعیت‌های مختلف به وجود آمده است.

مسؤول ستاد ترویج احکام گفت: مبلغان باید درصدد شیوه‌های جدید تبلیغی باشند و با به خدمت گرفتن هنر شیوه‌های جدید تبلیغی را نیز بیازمایند.

وی بیان داشت: یکی از موضوعات اصلی تبلیغ شناخت مخاطب است، و در همین زمینه در باب تبلیغ مخاطب‌شناسی است و یکی از راه‌های شناخت مخاطب، فهم سؤالات مخاطب آنان است.

حجت‌الاسلام فلاح‌زاده گفت: در این زمینه 240 هزار سؤال از میان جامعه و قشرهای مختلف جمع‌آوری شده است که با بررسی آن سؤالات می‌توان به ویژگی‌های مخاطب پی برد.

مسؤول ستاد ترویج احکام ادامه داد: پس از کشف سمت و سوی نیازهای مخاطب سخنان مبلغ باید بر اساس نیازهای آنان شکل بگیرد، تا در یک جلسه که فرد حضور می‌یابد به پاسخی برای نیازهای خود برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: متکفلان امر تبلیغ نباید با سیاست‌های مختلف بر فاصله میان روحانیت و مردم دامن بزنند./914/پ202/ن

ارسال نظرات