۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۴۶۹۴۷
با حضور مراجع تقلید؛

دارالقرآن علامه طباطبایی افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ دارالقرآن علامه طباطبایی مفسر برجسته قرآن کریم و صاحب تفسیر المیزان با حضور مراجع تقلید، رییس مجلس شورای اسلامی، علما و شخصیت های حوزوی در قم افتتاح شد.
آيين افتتاح دارالقرآن آيت الله علامه طباطبايي
 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاح رسمی دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) صبح امروز با حضور مراجع تقلید و علما برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش در این مراسم حضرات آیات مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی،‌ نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب و علما حضور داشتند.
 
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی، آیت الله ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین، آیت الل مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه، شخصیت های حوزوی، اعضای جامعه مدرسین، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و مسؤولان استانی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
 
آیت‌الله رسولی محلاتی نیز به نمایندگی از مقام معظم رهبری در این مراسم حضور یافته بود.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این مراسم راه اندازی این دارالقرآن را اقدامی ارزنده خواند و از تلاش های دست اندرکاران آن تقدیر کرد.
 
این مرجع تقلید با بیان این که علامه فقیه و فیلسوف بود، تصریح کرد: ایشان از نظر اخلاقی فوق العاده متواضع و فروتن بود.
 
وی بیان کرد: ایشان در آن زمان که تفسیر قرآن را شروع کرد تفسیر تقریبا در حوزه در غربت بود و این یکی از نشانه های اخلاص و پیشرفت ایشان در این علم و دانش بود.
 
در این مراسم ابتدا علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداخت و از تلاش های دست اندرکاران این دارالقرآن تقدیر کرد.
 
وی تقرب علامه را عقلانی و متناسب با تاملات قرآنی توصیف و تصریح کرد: اگر امروز بخواهیم دریافت درستی از سنت فکری علامه داشته باشیم باید متن رفتار فردی و اجتماعی ما رجوع به قرآن باشد.
 
رییس مجلس با بیان این که علامه یک پژوهنده حقیقت جو بود و در این راه زحمات زیادی را متحمل شدند، گفت: ایشان در حد بسیار کمی از خواب و خوراک بهره گرفت تا به دانش وحقیقت دسترسی یافت./924/پ202/ج
ارسال نظرات