۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۴۷۲۸۲

چند خبر از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ طرح تصحیح قرائت نماز و ختم30هزار زیارت عاشورا از سوی خواهران طلبه وبلاگ‌نویس در حوزه‌های علمیه خواهران اجرایی می‌شود.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، خانم ناصح، مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر طرح زمزمه قرآنی ویژه تصحیح قرائت قرآن کریم در حوزه‌های علمیه خواهران به اجرا در آمده است، گفت: این طرح هر ساله در مورد طلاب جدیدالورود اجرایی می‌شود.
وی افزود: با توجه به لزوم قرائت صحیح نماز برای هر طلبه به منظور تکمیل پرونده تبلیغی طلاب و همچنین در پاسخ به درخواست‌های مکرر مدارس علمیه در ارتباط با اجرای طرح مشابهی برای قرائت نماز، معاونت فرهنگی‌، تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در نظر دارد طرح زمزمه قرآنی را برای طلاب ورودی و باقیمانده طلاب سال‌های قبل همراه با قرائت نماز برای تمام طلاب شاغل به تحصیل برگزار کند.
مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که موضوع سنجش در قرائت نماز، تمام اذکار اعم از حمد و سوره و سایر اذکار واجب نماز را شامل می‌شود، اظهار داشت: معیار قبولی، رعایت کامل قواعد صحیح‌خوانی و تجوید لازم با اخذ نمره قبولی (صرفا 20) است.
ناصحی یادآور شد: به منظور ارزیابی قرائت، فقط از داوران، مربیان و اساتیدی که در دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم (رشته تجوید) در قم، موفقیت لازم را کسب کرده‌اند دعوت به عمل خواهد آمد.
وی با اشاره به این‌که گزارش فعالیت مدارس علمیه و مدیریت‌های استانی در این زمینه به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌شود، افزود:‌ گزارش اجرایی مدارس باید همراه با بیان راهکارهای انجام‌شده از سوی مدارس، نسبت به تقویت و قبولی حداکثری طلاب باشد.
ختم30هزار زیارت عاشورا از سوی خواهران طلبه وبلاگ‌نویس
مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران از اجرای طرح ختم 30هزار زیارت عاشورا از سوی خواهران طلبه وبلاگ‌نویس خبر داد.
محمدتقی جلیلی، مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: وبلاگ‌نویسان حوزه‌های علمیه خواهران برای شرکت در این طرح با مراجعه به پایگاه http://30000.womenhc.com از طریق نظرات وبلاگ، شرکت خود را در این طرح اعلام می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا از سوی امام باقر(ع) به شیعیان تعلیم داده شده است، افزود: زیارت عاشورا تنها یک زیارت‌نامه جهت عرض ادب ظاهری به محضر امام حسین(ع) و یاران ایشان نیست، بلکه خود منشوری است که از هر جهت نوری از آن جلوه گر است، چرا که این صحیفه بهانه‌ای است برای بیان مختصر اما کامل از اسلام شناسی، معرفت‌شناسی، امام شناسی، جامعه شناسی و انسان شناسی.
مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: زیارت حسین بن علی(ع) در کتاب‌های ادعیه و مزار وارد شده است و در طول 13 قرن علما و دانشمندان بر خواندن آن در روز عاشورا بلکه در طول سال عنایت خاصی داشته و همگان را به آن سفارش کرده‌اند.
جلیلی افزود: بعضی نقل‌ها از صفوان حاکی از آن است که متن زیارت عاشورا از سوی جبرئیل امین بر پیامبر(ص) نازل شده است و ایشان به امام علی(ع) و ایشان به امام حسن(ع) و ایشان به امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) تعلیم کرده‌اند،اما تا زمان امام باقر(ع) مخفی بوده و متن زیارت در زمان امام باقر(ع) علنی شده است، به سبب این نقل، زیارت عاشورا، حدیث قدسی است.
نشست معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد
نشست معاونین آموزش مدارس علمیه استان اصفهان با حضور 45 معاون این استان برگزار شد.
حجت الاسلام سید مهدی ابطحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در سخنانی در این نشست با اشاره به ماه محرم الحرام گفت : محرم الحرام ماه حزن و اندوه و ماه مصیبت اهل بیت(ع) و ماه شهادت ایثارگری وفدارکاری و از خودگذشتگی در راه خدا در راه دین در راه ارزش های اخلاقی و ماه شهامت، شجاعت است.
وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت : قیام امام حسین(ع) و یاران ایشان کلاس درس و یک دانشگاه با عظمت نه فقط برای شیعیان و مسلمانان بلکه برای بشریت است که منحصر به زمان خود نیست بلکه این پـیام پـیامی جاوید و ابـدی است و فراتـر از محدوده زمان و مکان است.
حجت‌الاسلام ابطحی هدف از قیام امام حسین(ع) را زنده نگاه داشتن انسانیت، گذشت و ایثار دانست و افزود: ما شاگردانی هستیم که باید از این مکتب و از این دانشگاه با عظمت درس دینداری و شجاعت بیاموزیم.
در این نشست زهرا شفیعی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به طرح مباحثی پیرامون لزوم دقت و برنامه‌ریزی در جهت تقویت انگیزه طلاب و توجه به فرصت‌ها و برنامه‌ریزی دقیق و بدون اتلاف وقت برای طلاب پرداخت.
وی در ادمه توضیحاتی پیرامون چگونگی تشکیل کمیسیون‌های امور خاص و تایید و صدور مدارک طلاب ارائه کرد و به تشریح راه کارهایی در جهت تشویق و شرکت فعال طلاب در المپیادهای علمی پرداخت.
در ادامه این نشست زهرا سهرابی مسؤول امور اساتید حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به بیان توضیحاتی در زمینه چگونگی روند تکمیل پرونده‌های اساتید و همچنین توجه در به‌کارگیری اساتید با توجه به قوانین و ضوابط ابلاغ شده اشاره کرد و افزود: به منظور ارتقاء سطح علمی اساتید علاوه بر دوره‌های برگزار شده طرح‌های دیگری مانند طرح تشکیل گروه‌های آموزشی در دست اقدام است.
وی گفت : اساتید به عنوان الگوی مناسبی برای طلاب باید خود را به اخلاق و سیره ائمه اطهار(ع) مزین نمایند و با توجه به اهمیت شرکت اساتید در دوره‌های ضمن خدمت مسئولان آموزش ومدیران باید نسبت به حضور اساتید با آمادگی بیشتر در دوره‌ها تاکید کنند. /907/پ203/ن
ارسال نظرات