۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۴۷۷۴۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عاشورا منشاء تحول مسلمانان جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: عاشورا به عنوان منشاء تحول برای مسلمانان جهان است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه بهشهر افزود: امروز عاشورای حسینی و محرم، راهگشای ما در همه شرایط و سعادت انسانی است.

 

وی اظهار داشت: عاشورای حسینی دارای آموزه های دینی و ارزشی والایی است و امروزه ما در شرایط حساس جهانی قرار داریم و زمانی است که دنیا عشق به امام حسین (ع) را از ماهواره های مختلف رصد می کند و این فرهنگ ناب که برگرفته از اسلام ناب است در جهان متبلور شده است.

 

خطیب جمعه بهشهر با تاکید بر اصل ولایت مداری خاطر نشان کرد: اکنون زمان مناسب و حساسی در جهت تبیین درست ولایت در جوامع مختلف است و این اصل مهم را باید در جهان به منحصه ظهور برسانیم.

 

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر اصل مهم برای این ماه است که متأسفانه در حال فراموشی است و باید دست اندرکاران امر به این مسأله بیش از گذشته توجه کنند و دغدغه این فریضه مهم الهی داشته باشند چرا که امام حسین (ع) برای این اصل مهم قیام کرد و عزاداری سرور و سالار شهیدان بدون عمل به این مهم میسر و کارساز نخواهد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری گفت: امام حسین(ع) برای بقای دین همگانی قیام کرد و باید دین اسلام که تکمیل همه ادیان است جهانی شود.

 

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی در جامعه اظهار داشت: مسؤولان باید با تمام توان برای رفع مشکلات معیشتی و زندگی مردم وارد شوند و شبانه روزی به مردم کمک کنند.

 

امام جمعه بهشهر یادآور شد: جنجال و مشکلات داخلی در هر کشوری وجود دارد و این مسائل نباید ما را از ادامه راه بازدارد بلکه باید در مسیر اسلام با شدت بیشتری وارد شویم و بدانیم این نارسایی هات، بی عدالتی نیست بلکه برخی بی توجهی هاست که برطرف می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری در ادامه با اشاره به مشکلات منطقه و حملات به غزه خاطر نشان کرد: ما در برابر این حملات ددمنشانه به غزه ساکت نمی نشینیم و با دشمنان مقابله می کنیم.

 

وی ادامه داد: فلسطین، خاکریز اول ماست و ما از مردم بی دفاع فلسطین و غزه و لبنان حمایت می کنیم و تا زمانی که دشمن از برنامه های خود عقب نشینی نکند ما نیز ساکت نخواهیم نشست و با همه توان برای کمک به مردم بی دفاع وارد می شویم.

 

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه ها در هفته بسیج، از ولایت به عنوان عامل اتحاد و انسجام نام برد که اصل مهم برای بسیجیان و جامعه ما است.

 

غلامرضا شریعتی بیان داشت: ایمان به خدا، ولایتمداری  و نظام تربیتی صالحین سه اصل مهم برای پیروزی ما در میادین مختلف است که با برنامه ریزی عملیاتی می شود.

 

وی گفت: روحانیان و علما، تأثیرگذارترین اقشار در جامعه هستند که باید با برخورداری از اندیشه ها و افکار آنان در جهت تعالی بیشتر اسلام و انقلاب بهره برداری کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات