۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۴۸۵۸۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

مبلغان جلوه‌های متعالی نهضت حسینی را برای نسل جوان بازگو کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که عاشورا در زمان حیات ما از ماندگار‌ترین حقیقت‌های هستی است، تصریح کرد: عاشورا ترسیم کننده متعالی‌ترین جلوه‌های حیات است که باید این امر برای نسل کنونی جامعه تبیین شود
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه محرم در مرکز استان برگزار شد با ضروری دانستن گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه گفت: این سازمان در دهه اول ماه محرم هزار و 500 مبلغ دینی را به منظور تبیین نهضت حسینی به مناطق مختلف استان اعزام کرد.

 

وی با اشاره به این که روحانیان اعزامی در مناطق تبلیغی افزون بر برگزاری مراسم مذهبی و انجام سخنرانی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و برگزاری کلاس های آموزش احکام و قرآن پرداختند، افزود: این اعزام ها در سه بخش، اعزام عمومی و خواهران مبلغ صورت گرفت.


حجت الاسلام یاری همچنین
 به اجرای گفتمان‌های دینی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در استان اشاره و اضافه کرد: این گفتمان‌ها به صورت گسترده در سراسر استان و با همکاری مبلغان اعزامی از قم با محتوای مناسب برگزار شد که با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جبران اشتباهات مهم ترین دلیل سیر انسان به سمت کمال است، گفت: در روایات از این موضوع با عنوان محاسبه نفس تأکید شده است.

 

حجت‌الاسلام جمال یاری با اشاره به این که یکی از شاخصه‌های مهم زندگی پاک و طیب این است که هر گاه متوجه کاستی های وجود خود شدیم برای تکمیل یا اصلاح آن با جدیت اقدام کنیم، ادامه داد: از آنجایی که فهم و درک ما از آیات قرآن بسیار اندک است برای درک معارف این کتاب الهی باید به اهل بیت(ع) رجوع کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد: انسان موحد انسانی است که افزون بر بهره‌مندی از اخلاق و اعمال کریمه از کلام طیب و پاکیزه نیز برخوردار باشد، چرا که انسان های منافق و دو زبان بدترین انسان ها هستند.

 

این کارشناس مذهبی تلاش برای جبران اشتباهات را از مهم‌ترین دلایل سیر انسان به سمت کمال عنوان و اضافه کرد: در روایات، به این حرکت کمال جویانه انسان با عنوان محاسبه نفس همواره تأکید شده است.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که تا زمانی انسان مؤمن محسوب می‌شود که نفس ملامت‌گر در او فعال باشد، خاطرنشان کرد: واقعه دلخراش کربلا نیز به دلیل خاموش شدن نفس لوامه در یزیدیان اتفاق افتاد.

 

وی با بیان این که بزرگ‌ترین عذاب خداوند بر انسان که موجب بازداشتن انسان از هرگونه اصلاح و تربیتی می شود، مهرکردن قلب آدمی است که در نتیجه عدم ملامت نفس در انسان ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: تعظیم شعائر اسلامی که عزاداری های حسینی از مهم ترین نمونه های آن است از بهترین عوامل هدایت و کمال انسان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، بصیرت و آگاهی را مهم ترین پیام نهضت حسینی برشمرد و با بیان این که این نهضت عظیم عاشورا مملو از درس و عبرت های بصیرت بخش است، گفت: درک مناسب پیام عاشورا راه صحیح را به ما نشان خواهد داد.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره برای خدشه دار کردن اهداف عالیه قیام امام حسین(ع) تلاش های گسترده ای انجام دادند، افزود: بیان صحیح این نهضت عظیم سبب خنثی شدن شبهه افکنی‌ها و تهدید‌های جدی می‌شود همان تهدیدهایی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته‌اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که عاشورا در زمان حیات ما از ماندگار‌ترین حقیقت‌های هستی است، تصریح کرد: عاشورا ترسیم کننده متعالی‌ترین جلوه‌های حیات است که باید این امر برای نسل کنونی جامعه تبیین شود./950/پ202/س

ارسال نظرات