۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۴۸۹۲۹
حجت الاسلام آقاتهرانی خطاب به اعضای جبهه پایداری:

دنبال این نباشید که کار پایداری بگیرد؛ تنها به انجام وظیفه فکر کنید

خبرگزاری رسا ـ دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: انسان باید شناخت درستی داشته باشد و دائما مراقبت کند که خداوند از او چه می خواهد حتی در مورد جبهه پایداری هم هیچ وقت دنبال این نباشید که کار پایداری بگیرد بلکه تنها به این فکر باشید که خداوند از شما چه می خواهد.
حجت الاسلام مرتضي آقا تهراني دبيرکل جبهه پايداري انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی صبح امروز پنجشنبه شانزدهم آذرماه در همایش مسؤولان استانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره مقاومت و پایداری، اظهار داشت: یک حالت نفسانی در انسان وجود دارد که اگر آن را تربیت کنیم تغییر خواهد کرد، بخشی از آن وراثت است و بخشی هم از تربیت والدین، جامعه و محیط های علمی و آموزشی و حتی روزنامه و رسانه‌های جمعی نشات می گیرد اما چیزی که از همه مهم‌تر است، اراده خود انسان است.


دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان این‌که یکی از مهم ترین ضروریات پایداری، داشتن عزم و اراده است، افزود: انسان باید بخواهد در غیر این صورت مقاومت و پایداری معنا پیدا نمی‌کند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر انسان اراده کند هم محیط و هم وراثت را تحت تأثیر قرار می دهد، از این رو اهمیت اراده بسیار بالاست چرا که اگر این اراده در انسان باشد در همه حیطه‌ها از قبیل تهذیب و سیاست و زندگی فردی موفق می‌شود.


حجت الاسلام آقاتهرانی درباره پیشینیه پایداری، ابراز داشت: یکی از کلیدهای عاقبت به خیری، ثبات و ایستادگی است، اما این‌که پیشینیه مقاومت و پایداری کجاست؟ باید عرض کنم که همه انبیای الهی مردم را به ایستادگی دعوت می‌کردند و قرآن هم مردم را به ایستادگی دعوت می‌کند.


دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی اظهار کرد: تعریف ایستادگی از واژه «قوم» گرفته شده است که بسیاری از واژه‌های قرآن به همین واژه برمی‌گردد، درکتب لغت که دقت کنیم، مواد زیادی از این ریشه اشتقاق پیدا می‌کند و به همین دلیل این مفهوم تأثیر بیشتری در زندگی این جهان و آن جهان ما دارد، حتی در بهشت افرادی که عزم و اراده دارند با کسانی که از عزم و اراده برخوردار نبوده‌اند، یکسان نیستند.


وی افزود: شیخ حسن مصطفوی کتابی دارد با عنوان «التحقیق فی کلمات القرآن الکریم» که در این کتاب می گوید «هو ما یقابل القعود» یعنی قیام در مقابل نشستن است، یعنی فعلیت فعل و محکم روی پا ایستادن و کار را به انجام رساندن که گاهی در امور مادی و گاهی در امور معنوی است و دارای ارزش بسیار زیادی می‌باشد و این یکی از صفات الهی است چرا که خدای تعالی قیوم است و یکی از اسماء الهی و صفات خدای تعالی قیوم است، ایستاده و کار را به نتیجه می رساند، خداوند متعال ایستاده و خلقش را تدبیر می کند.


رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: پایداری اگر در بحث مملکت داری بخواهد انجام شود، می‌گوید «القائم الملک» یعنی کسی که حافظ مملکت است، «القائم الدین» یعنی افرادی که در دین‌داری پایداری و آن را حفظ می‌کنند.


حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به روایت «انّ افضل قرّة عین الولاة الاستقامة العدل فی البلاد» اظهار داشت: حکام باید در همه امورات پای عدالت بایستند و خداوند متعال هم امتحاناتش به گونه‌ای است که در موارد زیادی انسان‌ها را امتحان می‌کند، هم با شهوت جنسی، هم با مال و هم قدرت.


دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به واقعه کربلا، گفت: حضرت سیدالشهداء(ع) در آرمان‌ها و ارزش‌هایی که دنبال می‌کرد، پایداری برای خدا را سرلوحه کار خود قرار داد، حتی بسیاری از کسانی که برای مقابله با حضرت آمده بودند، فکر می‌کردند که کار بدون جنگ و خونریزی تمام می‌شود، عمر سعد در این فکر بود که با آمدنش رضایت یزید را جلب کند و به ملک ری برسد و هم بتواند امام را قانع کند که کوتاه بیاید اما گاهی رضای خدای عالم با رضای خود آدم نمی‌سازد.


وی در ادامه افزود: انسان باید شناخت درستی داشته باشد و دائما مراقبت کند که خداوند از او چه می خواهد حتی در مورد جبهه پایداری هم هیچ وقت دنبال این نباشید که کار پایداری بگیرد بلکه تنها به این فکر باشید که خداوند از شما چه می خواهد.


رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ارتباط با مقام ولایت و مردم صداقت داشته باشید و برای تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب، پایداری کنید که اگر این عزم و اراده را داشته باشید، همچون ابالفضل العباس(ع) به امان‌نامه‌ها بی توجه خواهید بود./959/پ202/ج

ارسال نظرات