۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۴۹۱۲۵

ارسال 60 مقاله به همایش ملی پژوهش در هنرهای ایرانی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ دبیرعلمی همایش ملی پژوهش در هنرهای ایرانی اسلامی از ارسال 60 مقاله و پایان نامه به این همایش در دو بخش اصلی و ویژه خبرداد و گفت: از مجموع 60 مقاله ارسالی، 44 مقاله پذیرفته شده است که از این تعداد هشت مقاله منتخب جهت ارائه در همایش است.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، محسن طبسی، دبیر علمی همایش ملی پژوهش در هنرهای ایرانی اسلامی، روز گذشته در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماهیت پژوهش در هنرهای اسلامی ایرانی، شیوه ها و روش های پژوهش در هنرهای اسلامی ایرانی، روش های علمی برای بررسی کیفی در پژوهش های هنری، آسیب شناسی پژوهش در هنرهای ایرانی اسلامی و بومی سازی روش های پژوهش در هنرهای ایرانی اسلامی از محورهای این همایش است.

وی در ادامه بسترسازی جهت ارائه دستاوردها، تجربیات و نتایج فعالیت های پژوهشی اساتید و پژوهشگران را از اهداف اصلی این همایش دانست و تصریح کرد: معرفی هنرهای اسلامی به کار رفته در حرم مطهر امام رضا(ع) و بررسی ارزش های هنری آن، بررسی وضعیت فعلی فعالیت های پژوهشی در زمینه هنرهای ایرانی اسلامی، نیازسنجی و روش شناسی در فرآیند فعالیت های پژوهشی نیز از اهداف دیگر این همایش است.

طبسی گفت: تاکنون 60 عنوان مقاله و پایان نامه از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارائه شده که از این تعداد هشت مقاله به صورت سخنرانی در همایش ارائه می شود و 44 عنوان نیز در کتابچه چکیده مقالات همایش چاپ می شود.

وی در ادامه از برگزاری نشست های تخصصی ویژه پژوهشگران و دانشجویان خبرداد و تصریح کرد: معرفی کتاب کتیبه های مسجد گوهرشاد نیز در این همایش از دیگر برنامه ها است.  

گفتنی است،همایش ملی پژوهش در هنرهای اسلامی ، ایرانی روزهای 21 تا23 آذر ماه جاری در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار می شود./934/پ203/ب

ارسال نظرات