۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۴۹۷۱۶
مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه خواهران:

بانک پژوهشگران حوزه علمیه خواهران تأسیس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل ساماندهی امور پژوهشی عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور از ایجاد بانک پژوهشگران خبر داد.
بانک پژوهشگران حوزه علمیه خواهران تأسیس می‌شود
حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا، مدیر کل ساماندهی امور پژوهشی عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره اهم فعالیت‌های پژوهشی انجام گرفته درحوزه مدیریتی خود گفت: بهترین نمایشگاه عرضه توانائی های حوزه های علمیه جشنواره علامه حلی است که امسال تلاش فراوانی در اطلاع رسانی و تسهیل شرکت طلاب دراین جشنواره به عمل آمد، به طوری که افزایش چشمگیر شرکت کنندگان را شاهد بودیم و حدود3هزارو 200 نفر امسال در جشنواره شرکت کردند که آمار بسیار خوبی است.
وی همچنین از برگزاری جشنواره بانوی کرامت از سوی این مرکز ویژه بانوان طلبه در سراسر کشور خبر داد و افزود: بااطلاع رسانی و تشویق و ترغیب طلاب تعداد حدود1360 نفر دراین جشنواره به ثبت اثر اقدام کردند.
حجت‌الاسلام اسماعیل نیا، همچنین مسابقه رشد3 را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و تصریح کرد: درمسابقه رشد3 به دنبال ترویج فرهنگ کار گروهی و پیمایشی هستیم که ساعات فراوانی برای برگزاری هرچه بهتر مسابقه رشد3 باموضوع «سبک زندگی اسلامی» وقت صرف شده و درآستانه انتخاب به دنبال موضوعات و مشخص کردن حدود و قوانین برگزاری این مسابقه هستیم که انشاءالله همزمان باهفته پژوهش فراخوان اعلام خواهد شد و استقبال طلاب در سال قبل از این مسابقه بسیار امیدوار کننده بوده است.
وی همچنین تشکیل شوراهای علمی پژوهشی را از جمله برنامه‌های موفق این معاونت اعلام کرد و افزود: با توجه به سیاست واسپاری امور به مدیریت های استانی، تسریع در تشکیل شوراهای علمی پژوهشی، ادامه تأسیس شوراهای علمی پژوهشی استان ها در دستور کار است که تاکنون در 17 استان شورا تأسیس شده و در استان های دیگر نیز کار به سرعت در حال انجام است.
این مسؤول پژوهشی همچنین درباره هسته های پژوهشی گفت: تاکنون 217 هسته پژوهشی تشکیل شده  که فرصت خوبی را برای پژوهش های گروهی فراهم می آورد و ارتباط مداوم با هسته ها از برنامه های این معاونت است.
وی طرح گنجینه فاطمی را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و افزود: دراین طرح پژوهشی به دنبال ارائه خدمتی پژوهشی به فاطمه پژوهان جامعه به ویژه طلاب گرانقدر هستیم که چار چوب کار مشخص شده و گروه های علمی درحال انجام کار هستند.
حجت‌الاسلام ساجدنیا، همچنین از چاپ چکیده آثار برگزیدگان علامه حلی خبر داد و اظهار داشت: به منظور تشویق طلاب پژوهشگر و فراهم آوردن امکان استفاده دیگران از آثار برگزیده جشنواره علامه حلی، چکیده حدود30 اثر را با صرف ساعات فراوان آماده چاپ کرده‌ایم که درشرف چاپ است.
وی همچنین از پیگیری جهت فرآوری آثار پژوهشگران حوزه علمیه خواهران خبر داد و افزود: به منظور ایجاد انگیزه در میان طلاب پژوهشگر اقدام به چاپ تعدادی از آثار ارسالی طلاب که از سوی مدیریت های استانی به عنوان آثار برتر شناخته شده بود، کرده ایم که این آثار از سوی دفتر برنامه ریزی و ارزیابی پژوهشی ارزیابی شده و ان شاءالله بزودی چاپ خواهد شد.
این مسؤول حوزوی همچنین از ایجاد بانک پژوهشگران خبر داد و گفت: از آنجا که آمار زیربنای انجام هرکار علمی است، این اداره اقدام به تشکیل بانک اطلاعاتی پژوهشگران کرده است که کار شناسایی آنها به پایان رسیده و به فضل الهی درآینده نزدیک کار ثبت اطلاعات و مشخصات هم به پایان خواهد رسید و امید است درهفته پژوهش امسال آماده بهره برداری گردد.
وی همچنین از صدور کارت شناسایی پژوهشگران خواهر خبر داد و افزود: به منظور تسهیل استفاده پژوهشگران ازکتابخانه ها ومجامع علمی مختلف اقدام به صدور کارت های شناسایی ویژه اعضای هسته ها، کانون ها و انجمن ها کردیم تا در استفاده ازفضاهای علمی با سهولت بیشتر اقدام کنند./917/ت302/پ
ارسال نظرات