۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۴۹۹۲۳
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

اولیای الهی در برابر غفلت از مستحبات استغفار می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: استغفار علما و اولیا از نوع ترک اولی و ارتکاب مکروه و غفلت از مستحب بوده است که به آن توبه خاص می‎گویند و با توبه عام که به سبب گناه صورت می گیرد، تفاوت بسیار دارد.
1/ آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به ضرورت توبه و استغفار گفت: استغفار درجاتی دارد که استغفار عام و خاص و اخص از انواع آن است و استغفار پیامبران و ائمه معصومین(ع) با استغفار اولیا و علما و استغفار مردم عادی متفاوت است.


وی افزود: آنچه از طلب بخشش و استغفار بر زبان ائمه و پیامبران(ع) جاری شده است به خاطر ارتکاب گناه نبوده بلکه به دلیل پوزش از نبود توجه صرف و محض به خدا بوده است؛ زیرا آنان مجبور بودند به امور دنیوی بپردازند و در این حین هرچند از ذکر و یاد خدا غافل نبودند اما از توجه تام به مولا محروم می‎شدند.

 

آیت الله طباطبایی ادامه داد: استغفار علما و اولیا نیز از نوع ترک اولی و ارتکاب مکروه و غفلت از مستحب بوده است که به آن توبه خاص می‎گویند و با توبه عام که به سبب گناه صورت می گیرد، تفاوت بسیار دارد.

 

امام جمعه اصفهان به مناسبت‎های پیش رو اشاره کرد و گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه یادآور شهادت دکتر مفتح است که از پیشگامان وحدت و یکپارچگی این دو نهاد علمی و معنوی کشور بود؛ روز حمل و نقل نیز، مردانگی و روحیه انقلابی رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی کشور در بارگیری ارزاق عمومی از بنادر به دستور امام خمینی(ره) در زمان انقلاب اسلامی را به یاد می‎آورد که این کار را به صورت رایگان و برای رضای خدا انجام دادند.


نمابنده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان با اشاره به سالگرد شهادت شهید تندگویان از رشادت او در برابر شکنجه های رژیم بعث تقدیر کرد و گفت: زیر شکنجه از شهید تندگویان می‎خواستند که در تلویزیون عراق حاضر شود و ضد جمهوری اسلامی تبلیغ کند؛ اما او نپذیرفت تا به شهادت رسید و این درسی برای همه ما است./9391/پ202/س

 
 

 

ارسال نظرات