۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۵۰۰۴۵
27 آذر ماه در مشهد؛

کارگاه آموزش تخصصی کتابداران کتابخانه های کانون های مساجد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی برگزاری دوره های آموزشی کتابداران کتابخانه های مساجد خراسان رضوی از برگزاری کارگاه آموزش تخصصی ویژه آنان در دو نوبت صبح و بعد ازظهر در 27 آذرخبر داد.
کانون هاي مساجد

رقیه سلطانی، مدیر اجرایی برگزاری دوره های آموزشی کتابداران کتابخانه های مساجد خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: کارگاه آموزش تخصصی کتابداران کتابخانه های کانون های مساجد با حضور 115 نفر از کتابداران 27 آذر در مجمع جهانی اهل بیت (ع) مشهد برگزار می شود.

 مدیر کانون تخصصی کتابخانه ای کانون های مساجد خراسان رضوی(کانون حضرت خدیجه) با بیان این که این دوره آموزشی یک روزه است، تصریح کرد: کتابداران کتابخانه های کانون های مساجد در این دوره آموزشی با «نرم افزار» مهر مسجد آشنا می شوند که یک نرم افزار فهرست نویسی کتاب است و برای ساماندهی و عضوگیری کتابخانه ها از سوی ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طراحی شده است و در اختیار کتابداران قرار می گیرد.

مدیر کانون حضرت خدیجه (س) در خصوص دیگر برنامه های کانون در بخش های مختلف فرهنگی، قرآنی، آموزش، هنری و غیره اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی یکساله در بخش های احکام، روخوانی و روان خوانی قرآن، ارائه خدمات مهدکودک و پیش دبستانی، کافی نت، طرح جامع(تدریس خصوصی دروس راهنمایی و دبیرستان برای بزرگسالان) با هدف گرفتن مدرک سیکل و دیپلم از آموزش و پرورش از دیگر برنامه های این کانون در طول سال است.

وی درادامه از اعطای مجوز فعالیت کتابخانه کانون به 115 کانون فرهنگی هنری که دارای شرایط اخذ مجوز هستند خبرداد و افزود:آشنایی مسؤولان با کتابخانه های کانون‌های مساجد با علوم کتابخانه‌ای و کتابداری، تجهیز سیستم‌های رایانه‌ای کتابخانه‌های کانون‌های مساجد به نرم‌افزار «مهر مسجد» از جمله شرایط اعطای مجوز است./934/ت303/ب

ارسال نظرات