۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۵۰۱۸۵

کتابداران کتابخانه‎های کانون‎های مساجد مروج فرهنگ کتابخوانی هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان رسالت های کتابداران در عرصه فرهنگی گفت: کتابداران کتابخانه های کانون های مساجد مروج فرهنگ کتابخوانی هستند.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، امروز در افتتاحیه برگزاری دوره های آموزشی کتابداران کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: هم اکنون اغلب کتابخانه های مساجد استان با حمایت ستاد عالی کانون های مساجد از کتاب هایی با عناوین مختلف غنی است و سعی شده است طبق نیاز روز مراجعه کنندگان علاوه بر کتاب، مجلات و نشریات روز نیز در آن گنجانده شود.

 وی در ادامه با بیان این که حفظ تقدس مسجد و مسجدی بودن کتابخانه در اولویت کتابخانه های مساجد است، تصریح کرد: در یک کتابخانه استاندارد باید کتاب های تازه با عناوین گسترده و مختلف، فضای کافی برای مطالعه مراجعه کنندگان، کتاب ها و نشریات به روز، برنامه های تشویقی همانند تشویق اهداکنندگان کتاب و مسابقات کتابخوانی و تجهیزات نرم افزارهای کتابخانه ای موجود باشند.

وی در ادامه از اعطای مجوز فعالیت کتابخانه کانون به 115 کانون فرهنگی هنری که دارای شرایط اخذ مجوز هستند خبر داد و افزود: سامان‌دهی، پویاتر شدن و استاندارسازی مطابق با اصول کتابخانه‌ای از جمله اهداف اعطای مجوز به کتابخانه‌های کانون‌های مساجد خراسان رضوی تا پایان سال جاری است.

عبداللهی کتابداران کتابخانه های کانون های مساجد را مروج فرهنگ کتابخوانی دانست و تصریح کرد: این دوره آموزشی یک روزه است که شما در این دوره آموزشی با «نرم افزار» مهر مسجد که یک نرم افزار فهرست نویسی کتاب است به صورت تخصصی آشنا می شوید  که این نرم افزار برای ساماندهی و عضوگیری کتابخانه ها از سوی ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طراحی شده است و در اختیار کتابداران قرار  گرفته است.

 گفتنی است، کارگاه آموزش تخصصی کتابداران کتابخانه های کانون های مساجد با حضور 115 نفر از کتابداران در مجمع جهانی اهل بیت (ع) مشهد در حال برگزاری است./934/پ203/ب

ارسال نظرات