۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۵۱۳۵۷

مراسم بدرقه راهپیمایان نجف تا کربلا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم دعای‌ندبه و بدرقه راهپیمایان نجف تا کربلا باسخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان برگزار شد.
پياده روي طلاب غير ايراني براي بازديد از ضريح جديد اباعبدالله الحسين (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم دعای‌ندبه و بدرقه راهپیمایان نجف تا کربلا صبح امروز هشتم دی‌ماه به همت هیئت رزمندگان اسلام و با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در مسجد امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

در این مراسم ابتدا دعای پرفیض ندبه قرائت شد و شرکت کنندگان برای تعجیل در فرج امام‌عصر(ع) دست به دعا برداشتند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این‌که برخی از سفارشات امام حسن عسکری(ع) به‌گونه‌ای است که انسان احساس می‌کند برنامه شیعه را در زمان غیبت طراحی می‌کنند ابراز داشت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند به شیعیان ما بگویید با رفتار خود زینت و مایه عزت و آبروی ما باشند.

وی با اشاره به این‌که یکی از سفارشات امام عسکری(ع) خواندن زیارت اربعین است عنوان داشت: ائمه هدی(ع) اربعین را میعادگاهی برای شیعیان قرار داده‌اند و کثرت جمعیت زائرین کربلا در اربعین حسینی به‌دلیل همین سفارشات معصومین(ع) و علما است.

 حجت‌الاسلام پناهیان پیاده‌روی برای زیارت را یک سنت عنوان کرد و با بیان این که اهل‌بیت(ع) بر  پیاده رفتن به کربلا سفارش کرده‌اند اظهار داشت: امام حسین(ع) بیست و پنج بار از مدینه به مکه با پای پیاده سفر کرده‌اند و همچنین امام سجاد(ع) با پای پیاده از مدینه به مکه برای انجام اعمال حج حرکت می‌کردند که بیست روز طول می‌کشید.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام مروج، مدیر کاروان راهپیمایان نجف تا کربلا در این مراسم گفت: صبح دوشنبه راهپیمایی از نجف تا کربلا را آغاز می‌کنیم و انشاالله ظهر چهارشنبه به کربلا می‌رسیم و شب و شام اربعین را هم در آنجا به‌سر می‌بریم.

وی همچنین با اشاره به سیره علمای دین درباره رفتن به کربلا به بیان فضیلت زیارت امام حسین(ع) پرداخت.

لازم به‌ ذکر است در این مراسم شرکت کنندگان به عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

این گزارش می‌افزاید: بعد از پایان عزاداری زائران از میدان امام حسین(ع) تهران عازم کربلای معلی شدند./956/پ202/ص

ارسال نظرات