۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۵۱۷۵۱

تحصیل بیش از 5 هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر پیشین حوزه های علمیه خواهران خوزستان با بیان این که اعتبارات احداث مدارس علمیه خواهران در برخی شهرهای خوزستان تخصیص داده شده است، گفت: امیدواریم این طرح با مدیریت جدید به سرانجام رسد.
حجت الاسلام مصطفي آل مبارک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مصطفی آل مبارک، مدیر پیشین حوزه های علمیه خواهران خوزستان، ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش های انجام شده در خصوص راه اندازی مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مسجد سلیمان، شوشتر، بندر امام خمینی(ره) و دزفول، اعتبارات احداث این مدارس تخصیص داده شده که امیدواریم این اقدام با مدیریت جدید به سرانجام رسد.

وی با بیان این که بیش از 350 میلیون تومان برای خرید زمین احداث مدرسه علمیه تاکنون هزینه شده است، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری خیرین فضای آموزشی کافی برای طلاب فراهم شود.

مدیر پیشین حوزه های علمیه خواهران خوزستان همچنین در ادامه بیان داشت: اکنون بیش از پنج هزار خواهر طلبه در حوزه های علمیه خواهران استان مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام آل مبارک با بیان این که طرح آزمایشی تأسیس مدرسه علمیه سطح چهار خواهران طلبه در استان خوزستان در حال برگزاری است، خاطرنشان ساخت: این طرح آزمایشی که برای نخستین بار در کشور اجرایی شده است از سال آینده در کل استان اجرایی خواهد شد.

وی به برخی از اقدامات و عملکرد خود در دوران تصدی گری مدیریت خود از جمله بروز رسانی اتوماسیون خدماتی حوزه های علمیه خواهران خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: سیستم خدمات دهی حوزه علمیه خواهران استان در سال های گذشته به صورت سنتی اداره می شد اما با برنامه ریزی های مختلف این روند به صورت اتوماسیون اینترنتی یکپارچه تغییر یافت.

حجت الاسلام آل مبارک با بیان این که هر ساله با استقبال گسترده بانوان جهت فراگیری علوم حوزوی مواجه می شویم، خاطرنشان ساخت: متاسفانه به سبب کمبود فضای مکانی و آموزشی تعداد محدودی از علاقه مندان پذیرفته می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: هر ساله اردوهای آموزشی طلیعه ظهور ویژه بانوان طلبه در استان برگزار می شود که تاکنون بیش از 800 نفر در این اردوها شرکت کرده اند./9458/پ202/ب

ارسال نظرات