۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۵۲۱۶۲

مراسم قرائت زیارت اربعین در کربلای ایران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم قرائت زیارت اربعین باسخنرانی آیت الله خاتمی در مصلای بزرگ ری برگزار شد.
مراسم قرائت زيارت اربعين در مصلاي بزرگ ري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم قرائت زیارت اربعین پیش از ظهر امروز چهاردهم دی‌ماه باسخنرانی آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری و حضور عاشقان و ارادتمندان حسینی در مصلای بزرگ ری برگزار شد.

براساس این گزارش در ابتدای مراسم، شرکت کنندگان به عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

در ادامه آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران با اشاره به تشییع و تدفین آیت الله مجتبی تهرانی اظهار داشت: امروز عزیزی خدمت‌گذار اهل‌بیت(ع) که عمرش را در راه نشر مکتب ائمه هدی(ع) صرف کرد در جوار حضرت عبدالعظیم(ع) آرام گرفت که دوستانش نقل می‌کنند که وی آرزو داشت در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان به امام حسین(ع) بپیوندد.

وی با اشاره به اهمیت حضور در کربلا در روز اربعین امام حسین(ع) ابراز داشت: امام هادی(ع) فرمودند کسی که عبدالعظیم(ع) را در ری زیارت کند، مانند کسی است که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده باشد و البته امروز اینجا هم بوی کربلا می‌آید.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که بقای نظام اسلامی به ولی‌فقیه است گفت: در صدر اسلام مردم فریب خورده و ولی خود را از دست دادند اما شما فریب نخوردید و از بسیاری از خواص جلو افتادید.

پس از پایان سخنرانی، زیارت اربعین توسط حاج احمد زین‌العابدین فرد در مصلای بزرگ شهرری قرائت شد و سپس شرکت کنندگان نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه کردند./956/پ202/ص

ارسال نظرات