۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۵۲۲۶۸

هشدار خطیب جمعه قطیف عربستان نسبت به گسترش فقر و فساد در این کشور

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان نسبت به گسترش فقر و فساد در این کشور به شدت هشدار داد و تاکید کرد که در صورت عدم مبارزه با این پدیده ها، سرنوشت خطرناکی در انتظار عربستان خواهد بود.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد از گسترش فقر و بیکاری در این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: آمار فقر و بیکاری در عربستان به شدت در حال افزایش است و متاسفانه بیش از 60 درصد از شهروندان از امتلاک منزل مسکونی محروم هستند، البته این کمترین آمار اعلام شده است.

 

وی افزود: مسؤولان باید به قشر محروم و فقیر که جمعیت بزرگی از کشور را شامل می شوند، توجه ویژه ای داشته باشند. در حالی که برخی از افراد بر زمینهای بسیار بزرگی تسلط یافته اند، بسیاری از شهروندان از بحران مسکن رنج می برند و دولت نیز هیچ اقدامی برای رفع این مشکل انجام نمی دهد.

 

حجت الاسلام صفار با اشاره به اعلام بودجه سال جدید در عربستان که بزرگ ترین بودجه تاریخ این کشور است، تصریح کرد: این ثروت عظیم باید در راه مصالح شهروندان و آینده کشور صرف شود. مسؤولان باید توجه ویژه ای به تقویت زیرساختها داشته باشند و زمینه های پیشرفت مردم و کشور را فراهم کنند.

 

خطیب جمعه قطیف نسبت به گسترش فساد موجود در عربستان هشدار داد و خاطر نشان ساخت: گسترش فساد در کشور به نتایج بسیار وخیمی منجر می شود، نمونه های فراوانی در این زمینه در جهان وجود دارند و اگر جلوی این فساد را نگیریم باید منتظر ویرانی و تخریب باشیم.

 

وی تاکید کرد: ما باید وظیفه خود را به خوبی انجام داده و نسبت به گسترش فساد هشدار دهیم. عواقب کفران نعمتهای الهی ممکن است در دنیا نمایان شود و به آخرت نرسد./980/ب902/ک

ارسال نظرات