۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۵۲۷۰۰
با محوریت سیره نبوی؛

برگزاری مسابقات فرهنگی در کانون های مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی از قرائت«زیارت پیامبر(ص)ازبعید» صبح روز رحلت نبی اکرم(ص) در 22 شهرستان و در بین 55 کانون مساجدشهرستان های استان و20 کانون در مشهد خبر داد.
کانون هاي مساجد

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی در آستانه رحلت رسول اکرم(ص) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از برگزاری برنامه های فرهنگی هنری به مناسبت این ایام در کانون های مساجد استان  قرائت خبرداد و تصریح کرد: زیارت حضرت رسول(ص) ازبعید در22 شهرستان و در بین 55 کانون مساجد شهرستان و20 کانون در مشهد قرائت می شود.  

وی درادامه با اشاره به دیگر برنامه های این ایام در کانون های مساجد استان اظهار داشت: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری به مناسبت ایام رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در مساجد با هدف آشنایی با سیره پیامبر(ص) و  مظلومیت پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان در میان مسلمانان نیزاز دیگر برنامه ها است.

عبداللهی ادامه داد: شهرستان های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، گناباد، کاشمر، جوین، جغتای، قوچان، طرقبه و شاندیز از جمله شهرستان هایی هستند که زیارت حضرت رسول ازبعید در این شهرستان ها قرائت می شود.

وی در ادامه از برگزاری زیارت حضرت رسول (ص) از بعید در مشهد در 10 منطقه و در 20 کانون مشهد خبرداد و تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و کتابخوانی با محوریت سیره پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) نیز از جمله دیگر برنامه ها است.

 مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی در ادامه از برگزاری دوره های چهار روزه آموزشی عفاف و حجاب ویژه اعضای کانون های مساجد استان در اواخر دی ماه خبر داد و تصریح کرد: این دوره آموزشی براساس روش کارگاهی مبتنی بر آموزش خلاق برگزار می شود.

وی نگرش سازی، راهبردسازی، راهکار سازی و جمع بندی و اجرای عملی کارگاه آموزشی عفاف و حجاب را جزء سرفصل ها و محتوای آموزشی این دوره دانست و  اظهار داشت: بررسی وضعیت موجود آموزش ها و نگرش ها در بحث عفاف و حجاب، بررسی وضعیت مطلوب، بررسی فهم و ادراک، نگاهی دوباره به حجاب و نگرش دینی مطلوب، آشنایی با سیستم ها و غیره از فعالیت های این دوره آموزشی است.

 گفتنی است، این دوره آموزشی با همکاری کانون تخصصی عفاف و حجاب(کانون فاطمه الزهرا (س) مشهد در اواخر دی ماه برگزار می شود./934/ت303/ب

ارسال نظرات