۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۵۳۲۲۴
امام جمعه ایلام:

احیاء وقف از بارزترین برکات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: احیای سنت حسنه وقف یکی از بارزترین برکات نظام مقدس ایران اسلامی است.
امام جمعه ايلام

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، امروز در همایش یاوران وقف در ایلام، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی موقوفات در اختیار دستگاه های فاسد پهلوی بوده و برای امورات نامشروع صرف می شده است.

 

وی اظهار کرد: خوشبختانه با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران وقف توانست جایگاه خود را در بین تمامی اقشار جامعه به ویژه افراد متمکن پیدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین لطفی سنت حسنه وقف را یکی از ارزشمندترین برنامه های دین مقدس اسلام در بعد اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: این سنت حسنه می تواند در رفع بسیاری از مشکلات جامعه به ویژه ابعاد اقتصادی و اجتماعی جامعه راهگشا باشد.

 

امام جمعه ایلام آثار و برکات این امر الهی را هم در بعد اخروی و هم دنیوی مهم و موثر دانست و افزود: وقف به عنوان باقیات و صالحات، انسان واقف را به سوی کمال و لقای پروردگار رهنمون می کند.

 

وی با بیان این که سیره ائمه معصومین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به سمت احیای این سنت خداپسندانه اهتمام ویژه ای داشته اند، یادآور شد: در طول تاریخ همواره موقوفات فراوانی به عنوان میراث ارزشمند فرهنگی در کشور به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ترویج و گسترش فرهنگ وقف را وظیفه همگانی دانست و اضافه کرد: آنچه به عنوان وظیفه خطیر مسؤولان به ویژه قشر روحانیت معرفی شده، استفاده از ظرفیت های وقف و احیای آن در سطح جامعه است.

 

امام جمعه ایلام ادامه داد: با توجه به اینکه متاسفانه در سطح این استان در زمینه سنت الهی و دینی وقف کوتاهی صورت گرفته است برگزاری این چنین همایش ها، تجلیل از واقفان و انجام برنامه های فرهنگی برای احیای سنت وقف در این استان مهم و ضروری است.

 

وی خاطرنشان کرد: بایستی مسؤولان به همراه اقشار مختلف مردم و افراد متمکن دست به دست هم داده و در راستای ترویج، گسترش و احیای وقف به عنوان وظیفه فرهنگی، اجتماعی و دینی تلاش مضاعف کنند./967/د102/ب

ارسال نظرات