۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۵۳۳۱۰
رییس کتابخانه ملی:

کتابخانه‌های ایران جزء بهترین کتابخانه‌های جهان هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس کتابخانه ملی با بیان این‌که کتابخانه‌های ایران جزء بهترین کتابخانه‌های جهان هستند گفت: وجود کتابخانه‌های فعال نعمتی برای کشور است و باید از این فرصت‌ها برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد.
دكتر صلاحي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسحاق صلاحی رییس کتابخانه ملی پیش از ظهر امروز در بازدید از کتابخانه حضرت معصومه(س) امضای تفاهمنامه با کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) را موجب خیر و برکت خواند و گفت: کتابخانه ملی با کتابخانه آستان قدس رضوی و شاهچراغ تفاهمنامه همکاری امضا کرده و امضای تفاهمنامه با کتابخانه آستانه مقدسه خلأ موجود را پر خواهد کرد.
وی با بیان این‌که کتابخانه‌های ایران جزء بهترین کتابخانه‌های جهان هستند، ابراز کرد: کتابخانه‌های کشور در حوزه ارائه خدمات، مثبت عمل می‌کنند و در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌شود که برخی از کتابخانه‌ها شبانه روزی و سه روز در سال تعطیل باشند.
رییس کتابخانه ملی ادامه داد: وجود کتابخانه‌های فعال نعمتی برای کشور است و باید از این فرصت‌ها برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد.
صلاحی، وجود منابع عظیم کتابی و کتابخانه‌های بزرگی همچون کتابخانه آیت‌الله گلپایگانی، آستان قدس رضوی و کتابخانه مجلس را موجب رشد فرهنگ کتابخوانی در کشور عنوان کرد.
وی تربیت محقق و پژوهشگران را در سایه وجود کتابخانه‌ای فعال و پویا دانست و گفت: اگر می خواهیم نظام اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم و پرچمدار تمدن جهان باشیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌تواند کمک شایانی به این امر داشته باشد.
رییس کتابخانه ملی با اشاره به اهمیت کتاب در فرهنگ اسلامی، گفت: کتاب هم می تواند تمدن کشورها را نشان دهد و هم ایجاد تمدن کند.
صلاحی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه توجه به کتابخوانی را مورد توجه داد و گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه شکل گیرد و کتاب در سبد خانوارها باشد.
وی خاطرنشان کرد: در بحث دیجیتال کردن کتاب‌ها تا کنون 30 هزار جلدی کتاب که معادل 6 میلیون صفحه است اسکن شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد./927/پ202/پ
ارسال نظرات