۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۵۴۳۴۲
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی:

احیای موقوفات مدارس علمیه در اولویت قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: برای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب‌های فرهنگی مناطق بایستی غبار غربت از این اماکن منور زدوده شود.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در نشست شورای اداری شهرستان جلفا اظهار داشت: شهرستان جلفا دارای چندین اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و امامزاده از جمله امامزاده سیدمحمد آقا نوجه مهر، سید اسماعیل زاویه، میرزا شعیب دوزال، بابا یعقوب سیه رود، نرگس خاتون ایری است.

 

وی با اشاره به موقعیت حساس جغرافیایی این شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که جلفا در شمالی‌ترین نقطه کشور و هم‌مرز با کشورهای همسایه قرار دارد، همواره مورد آماج حملات تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان اسلام بوده است، از این رو بایستی از ظرفیت موقوفات و امامزادگان برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان بهره گرفت.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل اماکن مذهبی و امامزاده ها به قطب فرهنگی هر منطقه گفت: باید در کنار آسایش مادی مردم به رفاه معنوی آنان نیز توجه کرد و این امر با توجه ویژه به امامزاده ها شدنی است.

 

وی توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران در مناطق مرزی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: احیای موقوفات مدارس علمیه در اولویت قرار دارد، چندی پیش نیز زمینی در منطقه بخشایش شهرستان هریس به مساحت یک هکتار برای احداث حوزه علمیه وقف شده که انتظار می رود واقفان خیراندیش دیگر شهرها نیز چنین اقدامات ارزشمندی داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این که استان دارای 314 امامزاده است، گفت: در کنار تبدیل امامزاده ها به قطب فرهنگی می توان از اماکن مقدس در گردشگری مذهبی نیز بهره های لازم را برد، متاسفانه این امامزاده ها آن چنان مورد توجه قرار نگرفته و مورد بی مهری واقع شده اند.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که باید غبار غربت از امامزاده ها زدوده شده و با عمران و آبادانی آنها مودت و پیوند ناگسستنی ملت مسلمان ایران را با اهل بیت(ع) به اثبات رساند، گفت: در کنار عمران بقاع متبرکه نقش مساجد به عنوان پایگاه دینی در تربیت جوانان دیندار و ولایتمدار نباید مورد غفلت واقع شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های قرآنی اوقاف اظهار داشت: پس از داوری و بررسی کارشناسی مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور از سوی سازمان اوقاف، اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با توجه به کیفیت برگزاری این مسابقات و افزایش تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته حائز رتبه دوم کشور شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: برای رسیدن به اهداف تعیین شده و لبیک به ندای مقام معظم رهبری در ایجاد جامعه قرآنی، تربیت مربی قرآن از دیگر برنامه های مهم این اداره است تا بتوانیم قاریان و حافظان برجسته قرآنی را تحویل جامعه دهیم.

 

حجت الاسلام حسینی تعداد شرکت کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان را 24 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در مقایسه با سال قبل که 3 هزار نفر در مسابقات حضور داشتند بسیار چشمگیر و قابل تحسین است. 

 

گفتنی است، در این نشست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا راه اندازی و حجت الاسلام رضا جعفری به عنوان نخستین رییس این اداره معرفی شد./935/پ203/ب 

ارسال نظرات