۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۵۴۷۸۹
امام جمعه شهر زیراب:

حوزه علمیه رکن اصلی توسعه و تقویت پژوهش در عرصه قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر زیراب مازندران بر ضرورت تقویت پژوهش های قرآنی در جامعه تأکید کرد و با بیان این که متأسفانه در این بخش با ضعف هایی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: پژوهش در عرصه قرآنی بر درک صحیح و مناسب از مفاهیم ناب قرآنی کمک خواهد کرد.
حجت الاسلام محمد زمان رضايي، امام جمعه شهر زيراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد زمان رضایی، امام جمعه زیرآب امروز در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن که در ساری در حال برگزاری است، بیان داشت: مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران، مقدمه ای برای آشنایی جوانان با مفاهیم و نکات عمیق قرآن مجید و تأثیر مطلوب آن در جامعه و زندگی آنان محسوب می شود.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که قرآن کریم، معجزه ای جاوید و باقی تا قیام قیامت است، عنوان کرد: تنها نسخه نجات بخش و آرمانی جامعه بشری، قرآن مجید است.

 

وی طرح کلید واژه های تهاجم فرهنگی، بصیرت و اقتصاد مقاومتی در دهه های هفتاد، هشتاد و نود از سوی مقام معظم رهبری را یک راهبرد عزت آفرین برای ایران اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: این موضوع های راهبردی از منظر آیات الهی مورد پژوهش و بررسی جدی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که با جهان بینی قرآنی می توان با تهاجم فرهنـگی دشـمنان به صورت همه جانبه مقابلـه کرد، ادامه داد: امروز تنها راه مقابله با نحله های فرهنگی دشمنان نشر و گسترش مفاهیم ناب قرآنی در جامعه است.

 

وی بر ضرورت درک صحیح مفاهیم قرآنی در کنار حفظ و قرائت تأکید کرد و بیان داشت: فهم صحیح مفاهیم ناب و ارزشمند قرآنی همچون چراغی روشن انسان را در اوج ظلمت و تاریکی در مسیر تعالی و سعادت راهنمایی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام رضایی بر ضرورت تقویت پژوهش های قرآنی در جامعه تأکید کرد و با بیان این که متأسفانه در این بخش با ضعف هایی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: پژوهش در عرصه قرآنی بر درک صحیح و مناسب از مفاهیم ناب قرآنی کمک خواهد کرد.

 

وی نقش حوزه های علمیه را در عرصه تقویت پژوهش های قرآنی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: حوزه های علمیه رکن اصلی توسعه و تقویت پژوهش در عرصه قرآنی است.

 

امام جمعه زیرآب توسعه و پیشرفت علمی را نیازمند وجود عالمان و پژوهشگران دانست و گفت: با توجه به اهمیت وجود عالمان، مفسران و پژوهندگان قرآنی، از مسابقات سراسری قرآن در راستای تحقق این مهم بهره گیری شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با تبریک میلاد رسول رستگاری، پیام آور نور و رحمت، گفت: قرآن کتاب هدایت بشر و کامل ترین، جامع ترین و روشن ترین کتاب آسمانی است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که همه کلمات، آیات و سوره ها این کتاب مقدس، درس زندگی برای نوع بشر و هادی سبیل رستگاری است ادامه داد: آثار مادی و معنوی قرآن زمانی قابل درک است که انسان بدان تمسک جوید.

 

امام جمعه زیراب با اشاره به این که حاکم شدن منویات و دستورات قرآنی، جامعه را از انحطاط و انحراف فکری و فرهنگی نجات خواهد بخشید و به ساحل رستگاری رهنمون خواهد ساخت، بیان کرد: قرآن کریم تنها طریق و الگوی سعادت دنیوی و اخروی بشری است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که انقلاب اسلامی یک رویداد فرهنگی است که بر پایه اصول قرآنی بنا نهاده شد، یاد آور گشت: باید این فوز عظیم در امتداد مسیر انقلاب اسلامی همواره حاضر و طنین انداز باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات