۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۵۵۱۳۲

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تجلیل از قرآن‌آموزان، برگزاری برنامه‌های دهه فجر و برگزاری محافل انس با قرآن بخشی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید عباس رفیعی‌پور علویجه، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد با حضور در جمع قرآن آموزان کانون قرآن و عترت شهر دستجرد به توصیف عظمت و فضیلت قرآن کریم پرداخت و از فعالیت‌های مستمر قرآن آموزان و مربی پرتلاش آنها مهدی اسکندری که از قاریان ممتاز کشور است قدردانی کرد.
وی گفت: در سال‌های اخیر فرهنگ قرآنی در بخش خلجستان توسعه پیدا کرده است و خانه‌های قرآنی در روستاهای زیزگان، نایه،‌ وشاره و کانون قرآن و عترت در شهر دستجرد فعالیت‌های خوبی داشته و دارند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاش مضاعف، رسالت حفظ و صیانت از دستورات قرآن را به نحو شایسته ادا کنیم و با بهره‌مندی از نورانیت قرآن کریم راه شهدا و امام را پاس بداریم و بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیست میلیون حافظ قرآن تربیت شوند.
جلسه توجیهی برنامه‌های قرآنی دهه فجر در تبلیغات اسلامی کهک
جلسه توجیهی برنامه‌های کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر استان قم در اداره تبلیغات اسلامی کهک برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام عظیمی، کارشناس دارالقرآن الکریم و مسؤول کمیته قرآن و نهج البلاغه، حجت‌الاسلام گل محمدی کارشناس دفاتر تابعه و روحانیون مستقر، حجت‌الاسلام سبحانی‌فر کارشناس حراست اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم حضور داشتند برنامه‌های دهه فجر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در این جلسه مقرر شد محفل انس با قرآن کریم در یکی از شب‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در شهر کهک برگزار شود.
برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه محمد(ص) یکی دیگر از برنامه‌هایی است که با حمایت کمیته قرآن و نهج البلاغه در این دهه برگزار می‌شود.
گفتنی است، در این جلسه که با حضور روحانیان مستقر برگزار شد، بر لزوم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها تأکید شد.
برپایی محفل انس با قرآن در بیت حضرت امام خمینی(ره)
‌حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، محفل انس با قرآن کریم در بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این مراسم استاد علی اصغر شعاعی یکی از قاریان بین‌المللی، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت خواهد کرد.
کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، اجرای تواشیح از سوی گروه بقیه‌الله، اجرای برنامه حفظ قرآن کریم به همت علی امینی نابغه قرآنی و شعرخوانی از سوی استاد موحدیان از دیگر برنامه‌های این محفل است.
حجت‌الاسلام عظیمی توسعه و ترویج فرهنگ قرائت، حفظ و عمل به سفارش‌های قرآن کریم از مهم‌ترین هدف برگزاری این محفل عنوان کرد.
درخشش فعال قرآنی بخش مرکزی قم در مسابقات استانی
یکی از قرآن آموزان بخش مرکزی قم که در برنامه‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی قنوات فعالیت دارد، توانست رتبه اول استانی در مسابقه قرآن روستایی وعشایری را کسب کند.
حجت‌الاسلام سیدحسین سجادی‌تبار گفت: در این مسابقات که به مناسبت هفته وحدت و دهه مبارک فجر برگزار شد تعداد 20 نفر از فعالان قرآنی روستاهای بخش مرکزی شرکت داشتند.
وی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، قرائت و مفاهیم قرآن کریم از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد.
وی افزود: در رشته مفاهیم قرآن طیبه طیبی با کسب رتبه اول توانست جواز شرکت در مسابقات کشوری که در 18 بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود را کسب کند.
تقدیر مدیرکل دفتر ادیان و مذاهب از کارشناس تبلیغات اسلامی قم
مدیرکل دفتر ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی از کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم قدردانی کرد.
در لوح سپاس احمد حاتمیان خطاب به عبدالعلی براتی آمده است: نشر فرهنگ و معارف حیات بخش قرآن و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رسالتی بزرگ و جهادی مقدس است و سازمان تبلیغات اسلامی مفتخر است که مأموریت تحقق این رسالت الهی را به عهده دارد.
بدون شک تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و زدودن خرافات و موهومات از ساحت مقدس فرهنگ دینی تداوم رسالت پیامبران بزرگ و جهادی مقدس برای تحقق آرمان والای انبیای الهی است.
بدین وسیله به پاس تلاش خستگی ناپذیر و حسن اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی سال 90 در حوزه فرق و مذاهب، عرفان و جنبش‌های نوپدید دینی در سطح استان قم، این لوح تقدیر به شما اهدا می‌‌شود.
توفیق و تائید روز افزون شما را در نشر معارف اسلامی از خداوند بزرگ مسألت دارم.
اجرای برنامه‌های فرهنگی به همت روحانیون مستقر بخش کهک قم
روحانیون مستقر بخش کهک قم با همکاری اهالی روستاهای بخش کهک در سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) برنامه‌های متنوعی در روستاهای این بخش برگزار کردند.
در این برنامه‌ها علاوه بر مولودی خوانی در شعرخوانی در وصف پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مسابقه حضوری نیز برگزار شد.
تجلیل از فعالان فرهنگی و برترین‌های مسابقه، سخنرانی روحانیون مستقر و پاسخ به سؤالات اهالی روستاها از دیگر برنامه‌های روحانیون مستقر در این روستاها بوده است.
برگزاری محفل انس با قرآن در جعفریه
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، کارشناس دارالقرآن الکریم و مسؤول کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر استان قم گفت:  محفل انس با قرآن کریم روز سه شنبه 17 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین(ع) شهر جعفریه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این محفل از سوی کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر استان به مدیریت دارالقرآن الکریم قم برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام عظیمی تأکید کرد: این کمیته که متشکل از برخی نهادهای استان است، برنامه‌های متنوعی در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار خواهد کرد.
تقدیر معاون سازمان تبلیغات اسلامی از کارشناس تبلیغات اسلامی قم
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی از کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تقدیر کرد.
در متن لوح سپاس حجت‌الاسلام سید جواد موسوی هوایی خطاب به عبدالعلی براتی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی آمده است: دستیابی به اهداف متعالی و موفقیت برنامه‌های پژوهشی و آموزشی مستلزم رصد نیازها، اولویت گذاری و برنامه ریزی منسجم برای حصول آرمان‌های فرهنگی و دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که می‌بایست بر مبنای مأموریت فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی احصاء و با جدیت تعقیب شود، این در حالی است که مسؤولان و کارشناسان ستادی و استانی سازمان با احساس تکلیف این مقوله را به نحو شایسته پیگیری می‌‌کنند.
به همین منظور و به پاس قدرشناسی از تلاش‌های مؤثر جنابعالی در انجام فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی استان که نگرش بدیعی را در حوزه برنامه های آموزش و پژوهش دینی ایجاد کرده است، این لوح تقدیر اعطا می‌‌شود.
امید است در سایه الطاف خداوند سبحان و عنایات خاص امام عصر(عج) در خدمت به نظام مقدس اسلامی و تحقق رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب موفق باشید./907/ت302/ی
ارسال نظرات