۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۵۵۶۹۲
نماینده ولی فقیه در گلستان:

جمهوری اسلامی ایران محور وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محور وحدت امت اسلامی دانست و ابراز داشت: امروز تنها راه پیروزی ملت های مسلمان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان وحدت و همدلی است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جشن دهه مبارک فجر که در مسجد قبا شهرستان بندرترکمن با اشاره به این که در استان وحدت خوبی میان تشیع و اهل سنت وجود دارد، اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آثار و برکات گسترده در جهان داشت که یکی از مهم ترین آثار آن بیداری اسلامی است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در 34 سال اخیر شاهد آثار نیکویی در بخش های مختلف کشور بودیم، خاطرنشان کرد: برکات به جای مانده از انقلاب اسلامی، تحمل بسیاری از مشکلات و تلخی‌ها را آسان تر کرده است.

آیت الله نورمفیدی تحقق وحدت میان امت اسلامی را یکی دیگر از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: پیش از انقلاب نیز اشخاصی را داشتیم که اعتقاد به وحدت داشته و آن را اجرا می کردند، اما پس از انقلاب، این مسأله به صورت جدی مطرح شده و حرکت های مثبت و خوبی در این راستا انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که روز قدس یکی از نمادهای وحدت در ایران و کشورهای دنیا است، ابراز داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) گام‌های مثبتی در این راه برداشته که یکی از این کارها، راه‌اندازی روز قدس است.

امام جمعه گرگان در ادامه به مسأله صدور فتوای قتل سلمان رشدی از سوی امام راحل اشاره کرد و افزود: از دیگر اقدام‌های امام خمینی(ره) برای مسأله وحدت، صدور فتوای قتل سلمان رشدی به دلیل اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) بوده که با این حرکت مسلمانان یکپارچه شدند.

آیت الله نورمفیدی با ارائه یک پیشنهاد به علمای شیعه و اهل سنت گلستان تصریح کرد: پیشنهاد بنده تدریس کتاب «الفقه علی المذاهب الخمسه» در میان تشیع و اهل سنت است؛ چراکه ما باید به مذاهب همدیگر آشنایی پیدا کرده و با دیدگاه های یکدیگر بیشتر آشنا شویم. 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید در این زمینه با سعه صدر با یکدیگر به بحث نشسته و به استدلال‌های یکدیگر گوش فرا دهیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به این که امروز وحدت در میان مسلمانان از نفس کشیدن واجب تر است، اظهار داشت: باید قدر این انقلاب و وحدت را دانسته و خدا را سپاسگزار باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محور وحدت امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز تنها راه پیروزی ملت های مسلمان برای مقابله با توطئه های دشمنان وحدت و همدلی است.

آیت الله نورمفیدی تفرقه و اختلاف را خواسته و هدف اصلی دشمنان اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت های مسلمان باید با بصیرت و آگاهی تنها به دنیال تقویت وحدت و برادری میان خود باشند، چون تنها راه عبور از فتنه های سلطه گران عالم وحدت است./950/پ202/س

ارسال نظرات