۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۵۶۵۳۹
عضو هیأت علمی دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت توسعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان این‌که در قلمرو علم و آگاهی از امر به معروف و نهی از منکر اقدامات مناسبی صورت گرفته است، گفت: با تمام این اقدامات هنوز در زمینه توسعه این فریضه الهی در جامعه کاری انجام نشده است.
امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد احمدی رییس دانشگاه پیام نور شهرستان چناران پیش از ظهر امروز در نشست بررسی طرح تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر که در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، گفت: سی و چهار سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما از اساسی ترین عنصر در حکومت اسلامی یعنی امر به معروف و نهی از منکر فاصله داریم.
وی با بیان این‌که در قلمرو علم و آگاهی از امر به معروف و نهی از منکر اقدامات مناسبی صورت گرفته است، ابراز کرد: با تمام این اقدامات اما هنوز در زمینه توسعه این فریضه الهی در جامعه کاری انجام نشده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به روایاتی اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در روایات آمده که احیای امر به معروف و نهی از منکر زمین را آباد، کسب را حلال و حقوق را ادا می‌کند، از این رو باید به این فرضه الهی بیشتر توجه کرد.
حجت‌الاسلام احمدی با بیان این‌که باید به بعد محتوایی فریضه امر به معروف توجه شود، گفت: اگر این فریضه الهی را در بعد کلان مورد توجه قرار دهیم سازمان امر به معروف و نهی از منکر نیز کلان نگری می‌کند و نمی‌تواند به موفقیت دست پیدا کند.
وی در ادامه به مشکلات سازمان امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در برابر معاونت‌های ایجاد شده در این سازمان می توان معاونت‌های دیگری نیز اضافه کرد و حتی می‌توان به تعداد کیمسون‌های مجلس معاونت به این سازمان افزود.
عضو هیأت علمی دانشگاه ادامه داد: ترکیب پیشنهادی سازمان امر به معروف و نهی از منکر  سبقه مردمی ندارد و باید جنبه مردمی آن حاکم باشد و افراد دیگر به عنوان عضو مدعو حضور داشته و حق رأی نداشته باشند.
رییس دانشگاه پیام نور چناران با بیان این‌که در اصل هشتم قانون اساسی حضور مردم در آن لحاظ شده است، گفت:‌ به بحث شورا و مشورت در این سازمان نیز باید توجه ویژه‌ای کرد.
وی کلی نگری را یکی از دلایل عدم موفقیت در اجرای امور خواند و ابراز کرد: طرح‌ها باید در ابتدا به صورت آزمایشی انجام شود و بازخورد آن در جامعه لحاظ شود تا نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود و بعد به مرحله اجرا در آید./927/پ202/پ
ارسال نظرات