۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۵۶۵۶۳
رییس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای کشور:

ظرفیت های حوزه به سبک زندگی اسلامی جهت می دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای کشور گفت: ظرفیت های فکری و دینی حوزه های علمیه به تبیین فرهنگ سبک زندگی اسلامی جهت می دهد.
ما و مساله سبک زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهروز مینائی، رییس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای کشور، روز گذشته در نشست تخصصی رسانه و سبک زندگی اسلامی در موسسه امام خمینی(ره) یکی از نقشه های شوم در جنگ فرهنگی دشمن را ترویج مسائل ضد دینی خواند و عنوان کرد: بی بند و باری، ترویج شیطان پرستی، فراموش کردن معنویات و دنیا طلبی از محورهای مهم رسانه ها و فضای مجازی توسط غرب است.

مینائی افزود: تبیین سکولار و زندگی خالی از معنویت و دین در بسیاری از بازی های رایانه ای وجود دارد که جوانان را در این جنگ فرهنگی تهدید می کند و باید ایده های دینی و اسلامی در طراحی این بازیها ارائه شود.

وی یکی از برنامه های مهم بنیاد ملی بازیهای رایانه ای را توجه به تبیین فرهنگ دینی به ویژه توسعه سبک زندگی اسلامی در جامعه برشمرد و بیان داشت: در این زمینه روحانیان، طلاب حوزه های علمیه و کارشناسان مذهبی می توانند با ایده پردازی سبک زندگی اسلامی را در تولید محصولات فرهنگی ترویج کنند.

رییس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای کشور با اشاره به منویات رهبر انقلاب پیرامون خطر فضای مجازی گفت: معظم له در سال 85 در زمینه خطرات دنیای مجازی هشدارهای لازم را بیان کردند و شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این اساس از نخبگان دینی و فرهنگی خواست با ایده پردازی وارد صحنه شوند.

وی با تاکید بر تبیین ارزش‌های دینی و اسلامی در رسانه ها و بازی های رایانه ای یادآور شد: ایران در ساخت این محصولات فرهنگی و دینی جایگاه نخست را در کشورهای اسلامی در خاورمیانه داراست که باید با حضور کارشناسان دینی و حوزیان این بخش نیز ارتقا یابد.

مینائی گفت: ظرفیت های فکری و دینی حوزه های علمیه به تبیین فرهنگ سبک زندگی اسلامی جهت می دهد از این رو از همه طلاب علوم دینی و حوزویان می خواهیم با ایده پردازی به ویژه در موضوع سبک زندگی اسلامی ما را در عرصه این جنگ نابرابر فرهنگی یاری کنند.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب 29 موضوع درباره سبک زندگی اسلامی مطرح کردند که انطباق اجتماعی، خانواده، جامعه، ورزش، مدیریت، حکومت و همه و همه باید در چارچوب سبک زندگی اسلامی گنجانده شود.

وی خاطرنشان کرد: احکام اسلامی و مبانی دینی باید در تولید بازی های رایانه ای جوانان ما را در برابر هجمه های فرهنگی توانمند سازد به ویژه سبک حقیقی زندگی اسلامی در رسانه ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رییس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای کشور بیان داشت: همچنین ترویج فرهنگ راستگویی، آداب معاشرت زندگی اسلامی، کار و تلاش، معماری اسلامی، ترویج روحیه حق طلبی و مکتب عاشورایی از موضوعات مهم در سبک زندگی اسلامی است که باید با حضور کارشناسان دینی مورد پژوهش و تحقیق قرار گیرد.

وی از همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با مرکز کامپیوتری نور و جامعه المصطفی العالمیه خبر داد و افزود: خوشبختانه در راستای تولید بازیهای اسلامی نخبگان طلبه توانمندی خود را به اثبات رسانده‎اند که در این راستا آمادگی کامل برای بهره مندی از ظرفیت های فکری و دینی حوزه های علمیه را داریم و به چنین گنجینه بزرگی نیازمندیم./926/پ202/ی

ارسال نظرات