مدیر مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی:
طلاب جامعة المصطفی فرصت حضور در قم را غنیمت بشمارند
خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی العالمیه(ص) با بیان اینکه آشناسازی طلاب با الگوهای تربیتی یکی از بایستههای دستیابی به معنویت است، گفت: توجه دادن به هدف طلبگی، بیان ویژگی طلبه موفق، توجه به حضور در قم و غنیمت شمردن سبب پرورش اخلاقی طلاب میشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام سیدمحمود کاویانی، مدیر مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی العالمیه(ص)، پیش از ظهر پنجشنبه در دومین نشست اساتید و مربیان اخلاق جامعة المصطفی(ص) که در سالن عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم برگزارشد، گفت: معنویت برای تحقق خود با بایستههایی، چالشهای و پیشنهاداتی روبرو است.
وی افزود: پرهیز از گناه یکی از باییستههای دستیابی به معنویت است که در این راه تبیین گناهان، تبیین آثار فردی و اجتماعی در زندگی، ارائه راهکار پرهیز از گناه، ارائه راه حل ویژه پرهیز از گناه، بیان آثار اخروی گناه از این مؤلفههای پرهیز از گناه است.
مدیر مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی العالمیه(ص) با بیان اینکه دومین امر لازم برای رسیدن به معنویت توجه به نماز است، خاطرنشان کرد: اگر کسی اهتمام به اوقات نماز نداشته باشد، در دام ناهنجاریهای دیگر نخواهد افتاد و میتوان گفت که تقریبا 99 درصد واکسینه خواهد شد.
وی ادامه داد: بیدار کردن طلاب برای نماز صبح، بیان روایات و آیات درباره نماز صبح، تعیین طلاب معین تربیتی برای بیدارسازی، فرهنگسازی عمومی توسط نصب تابلو و زمینهسازی برای تأکید و تذکر به طلاب در اهتمام به نماز جماعت از مؤلفههای لازم برای تبلیغ امر نماز است.
این استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: تذکر مسؤولان، تأکید به نماز جماعت در ابتدای ورود به مؤسسه، حضور پرسنل مدرسه در نماز جماعت، انتخاب امام جماعتهای مقبول، آراستگی نمازخوانان مسجد از دیگر مؤلفههای است که میتوان بر اهمیت نماز تأکید کرد.
حجتالاسلام کاویانی گفت: اهتمام به برنامههای اخلاقی از دیگر بایستههای دستیابی به معنویت است، برگزاری درس اخلاق عمومی، برگزاری کلاسهای اخلاق ملیتی، بیان حدیث کوتاه 3 دقیقهای قبل از شروع درس، برخی از مؤلفههایی است که میتوان در امر ترویج اخلاق برگزار کرد.
وی ادامه داد: انتخاب استاد با اصول اخلاقی، نصب تابلو با تذکرات اخلاقی، بیان طنزگونه مشکلات اخلاقی در قالب نمایش، برگزاری مراسم معنوی و مناسبتها از مؤلفههای اهتمام به برنامههای اخلاقی است.
وی ابراز داشت: آشناسازی طلاب با الگوهای تربیتی از دیگر بایستههای دستیابی به معنویت است، زیرا باید توجه داشت که الگو مسیر تربیت اخلاقی را بسیار هموار میکند.
مدیر مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی العالمیه(ص) بیان داشت: پیشنهاداتی نیز در این زمینه مطرح است که به عنوان نمونه توجه دادن به هدف طلبگی، بیان ویژگی طلبه موفق، توجه به حضور در قم نیز سبب پرورش اخلاقی در آنان میشود./914/پ202/پ
ارسال نظرات