۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۵۷۳۸۱
حجت الاسلام والمسلمین غروی نقل کرد؛

توصیه علامه طباطبایی برای مراجعه به آیت الله خوشوقت در مباحث اخلاقی و عرفانی

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت علمی، معنوی و انقلابی حضرت آیت الله خوشوقت، ایشان را ملجأ متدینان و فضلا دانست و از توصیه علامه طباطبایی برای مراجعه به آیت الله خوشوقت در مباحث اخلاقی و عرفانی خبر داد.
علامه طباطبايي

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به دلیل ضایعه ارتحال آیت الله عزیز الله خوشوقت به مردم تهران، متدینان و شاگردان این عالم ربانی، گفت: ایشان از جمله علمای پرهیزکاری بودند که سالیان دراز در تهران به تحصیل، تدریس و تبلیغ معارف الهی و همچنین پرورش فضلا مشغول بودند.

وی با اشاره به تلمذ ایشان در محضر آیات عظام بروجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی، به بیان ماجرایی از آیت الله طباطبایی پرداخت و اظهار داشت: در ایام پس از انقلاب جوانی از تهران از علامه تقاضای رهنمودهای اخلاقی و عرفانی می‌کند که ایشان نیز آیت الله خوشوقت را به آن جوان معرفی کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: ایشان جزو حلقه محدود شاگردان درس های اخلاقی و عرفانی علامه طباطبایی محسوب می‌شدند که از آن جمله می‌توان به مرحوم سعادت پرور تهرانی نیز اشاره کرد.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله خوشوقت در مسائل مربوط به نهضت و انقلاب تحت تأثیر امام خمینی(ره) بود، ابراز داشت: پس از انقلاب نیز امام خمینی(ره) با توجه به سوابق تحصیلاتی ایشان را به عنوان عضو ستاد فرهنگی معرفی کردند که پس از گذشتهمدتی این ستاد تحت عنوان شواری عالی انقلاب فرهنگی نام گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین غروی ویژگی‌های آیت الله خوشوقت را فراتر از آن خواند که بتوان تنها منحصر در معارف اخلاقی و عرفانی دانست و تصریح کرد: با توجه به روایات ائمه(ع) ایشان شمعی بودند که مردم از نور ایشان در راه هدایت استفاده می‌کردند، زیرا ایشان در مسائل فلسفی، فقه و اصول نیز صاحب فکر و نظر بود.

وی در پایان با اشاره به روحیه انقلابی آیت الله خوشوقت و دفاع ایشان از امام(ره) و رهبری بیان داشت: ایشان حساسیت بالایی نسبت به انقلاب، امام(ره) و جایگاه رهبری داشتند و هر زمان تشخیص می‌دادند به مسائل مربوط به انقلاب ورود پیدا می‌کردند و در عین حال محور قرار میگ رفتند زیرا متدینان به ایشان نظر داشته و برای عده‌ای تصمیمات ایشان حجت بود./908/ت302/ج

ارسال نظرات