۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۵۸۹۰۱

تأکید آیت الله باریک بین بر حراست و احیای منابع طبیعی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مرم مسلمان باید بر اساس آموزه های دینی و احادیث نبوی به عنوان یک وظیفه شرعی در جهت حفظ و احیای جنگل ها و عرصه های طبیعی تلاش کنند.
نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین امروز در دیدار مدیر و کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان، برلزوم آگاهی دادن به مردم در خصوص قوانین منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: اگر اختلافی بین مردم و این اداره کل صورت می گیرد باید با رفتار و برخورد شایسته قوانین به آنان اطلاع رسانی شود.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین ادامه داد: باید در برخوردبا مردم نکات قانونی مدنظر قرار گیرد و کارها به نحوی انجام گیرد که حق و حقوقی از مردم سلب نشود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت منابع طبیعی پرداخت و خاطرنشان کرد: منابع طبیعی بخشی از انفال بوده و جزء سرمایه های خدادای محسوب می شود که باید در حفظ آن کوشا باشیم تا در مسیر صحیح استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین تصریح کرد: باید با جلوگیری از تخریب این عرصه ها ضمن افزایش پوشش آن با بهره برداری از امکانات بالقوه جهت حفظ این عرصه ها در راستای توسعه، تلاش مضاعفی داشته باشیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مرم مسلمان باید بر اساس آموزه های دینی و احادیث نبوی به عنوان یک وظیفه شرعی در جهت حفظ و احیای جنگل ها و عرصه های طبیعی تلاش کنند.

 

آیت الله باریک بین یادآورشد: کسانی که در راه پاسداری انفال الهی مجاهدت می کنند عمل آنها مانند انجام عبادت های واجب است و این کار خیر دنیا و آخرت را برایشان به همراه خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین به سوره مبارکه انفال اشاره و بیان داشت: انفال مال خدا و رسول خدا است و خدای متعال به عنوان مالکیت و رسول گرامی اسلام(ص) به عنوان ولایت این اموال به دست او است.

 

آیت الله باریک بین ادامه داد: بعد از رسول گرامی انفال مال امیرالمومنین(ع) است و اگر کسی این اموال خدادادی را مورد تصرف قرار دهد حتما باید با اجازه رسول خدا وائمه اطهار باشد و الان در نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده ولی امر مسلمین به عنوان جانشین رسول و امام است و جانشینی که هم مرجع دینی و حاکم سیاسی است.

 

امام جمعه قزوین بیان داشت: با توجه به آیات این سوره مبارکه معلوم می شود در زمان رسول اکرم (ص) نیز این اموال خدادادی مورد تجاوز قرار می گرفت؛ از این رو ضمن نهی از اختلاف بین مسلمانان آنها را به اطاعت از خدا و رسول دعوت می کند و ولایت ولی فقیه از طریق سازوکار حکومت و اداره منابع طبیعی اعمال می شود به همین دلیل باید مواظب باشیم که این سرمایه های الهی مورد تصرف و تجاوز قرار نگیرد./950/پ202/ج

ارسال نظرات