۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۵۹۵۱۹
امام جمعه موقت کرمان:

مردم کالاهای ضروری را در اولویت خرید خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمان گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو تقاضای مردم برای خرید بیشتر است و برای بسیاری اشخاص سودآوری می کند اما اصل در سود و تجارت رعایت انصاف است.
مردم کالاهای ضروری را در اولویت خرید خود قرار دهند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: مشکلات اقتصادی که بدون شک بر اثر تحریم ها و سوء مدیریت ها به وجود آمده با توکل بر خداوند متعال، همت مردم و اهداف مقدس نظام اسلامی حل خواهد شد و از این معبر به ظاهر تنگ عبور خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام قاسمی زاده اظهار داشت: مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی باید تدابیری را در جهت تهیه و توزیع ارزاق همچنین نظارت بر این دو امر و برخورد مقتدرانه و شایسته با متخلفان را در دستور کار خود قرار دهند و برای مشکلات اقتصادی که به گفته رهبر معظم انقلاب یقینا قابل حل خواهند بود چاره اندیشی کنند.
وی با اشاره به تقاضای فراوان مردم برای خرید قبل از سال عنوان کرد: مردم باید کالاهای ضروری را در اولویت خرید خود قرار دهند و توجه داشته باشند برخی از خریدها را می توان بعد از سال انجام داد همچنین برخی با حرص و آز افزون بر نیاز خود خریداری می کنند که سبب محرومیت قشر دیگر از این کالا خواهد شد، متمکنین هم باید ملاحظه اقشار پایین تر را داشته باشند.
امام جمعه موقت کرمان گفت: عمل به آیه تعاون انسان را از هرگونه معاهده اجتماعی که در کشور های غیر مسلمان برای آسایش قوانینی را وضع می کنند تا به هم آسیب نرسانند، مصون می دارد.
حجت الاسلام محمد قاسمی زاده با بیان چرایی احسان و نیکوکاری به مناسبت روز نیکوکاری گفت: اجتماعی بودن انسان، فطری بودن حس خیرخواهی و معرفی کردن خیرخواهی و احسان به عنوان وظیفه از طرف خداوند دلایلی کافی برای توجیه فرد نسبت به چرایی احسان به یکدیگر است.
مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به سالروز صدور فرمان امام خمینی مبنی بر تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز گرامیداشت شهدا گفت: همه مردم به دینی که نسبت به شهدا دارند آگاهی دارند زیرا آنها فراهم آورندگان و تثبیت کنندگان و سبب ارزش و اقتدار نظام اسلامی هستند.
وی با توجه به هفته منابع طبیعی و بیانات رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری اظهار داشت: دین اسلام بیشتر از سایر ادیان به محیط زیست توجه کرده و روایات فراوانی مربوط به منابع طبیعی که گرامی نداشتن این ثروت خدادادی نکوهیده و ناپسند است وارده شده، اما متأسفانه در کشور ما شاهد تخریب جنگل ها و مراتع هستیم.
مسجد سنگر و پایگاه اصلی انقلاب است
همچنین حجت الاسلام والمسلمین مهدی رضایی مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌ها، گفت: قرآن کریم دستور به آبادانی مسجد داده که آبادی معنوی از اهمیت دادن به بخش فیزیکی مسجد مهم تر است.
وی ادامه داد: مسجد به عنوان پناهگاهی برای جوانان است که می‌توان در کانون های فرهنگی مساجد مشکلات معنوی، فرهنگی و حتی اقتصادی را مرتفع نمود و باید توجه داشت همانطور که قوام نظام اسلامی به ولی فقیه است قوام مسجد هم به امام جماعت است.
حجت الاسلام و المسلمین رضایی گفت: مسجد به گفته امام رحل یک سنگر و پایگاه اصلی انقلاب است، مسجد در دوران دفاع مقدس پایگاه اصلی دفاع و پشتیبان انقلاب بود که می توان با فعالیت جوانان و عنایات امام زمان و رهنمودهای مقام معظم رهبری این پایگاه، مردم و انقلاب را از توطئه نجات دهد و روز به روز شاهد بالندگی مساجد باشیم.
وی عنوان کرد: در استان کرمان 800 کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد در حال فعالیت هستند که بیش از نیمی از آنها در روستاها در حال فعالیت هستند و در جوار مصلی‌های نماز جمع 16 کانون فرهنگی هنری وجود دارد، همچنین در تلاش هستیم تا در کنار مساجد دانشگاه ها کانون هایی را تشکیل دهیم/9704/پ201/پ
ارسال نظرات