۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۶۲۵۷۸
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

کاندیداها فضای انتخابات را آلوده به تهمت و افترا نکنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اخلاق مداری کاندیداهای انتخابات و حامیان آنها گفت: فضای انتخابات باید فضای اخلاقی باشد نامزدها مراقب باشند ادب و اخلاق در این میان رنگ نبازد.
آيت الله علما

آیت الله مصطفی نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه گفت: به لحاظ برگزاری انتخابات جمهوری اسلامی ایران سرآمد همه کشورهاست، 33 سال از عمر با برکت انقلاب می گذرد و در این مدت بیش از 33 انتخابات در موارد و حوزه های مختلف برگزار شده است.  

 

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که در تمامی آزمون ها به ویژه انتخابات، مردم با بصیرت خود و حضور به هنگام و مشارکت حداکثری وفاداری خود به انقلاب و امام راحل(ره) را ثابت کرده اند.  

 

امام جمعه کرمانشاه افزود: کاندیداها و اطرافیان آنان دقت داشته باشند که فضای انتخاباتی را آلوده به تهمت و افترا نکنند، فضای انتخابات باید فضای اخلاقی باشد، به شدت مراقب باشند ادب و اخلاق در این میان رنگ نبازد و برای جلب نظر و آرای مردم رقبا و سایر افراد را تخریب نکنند، فعالیت ها به گونه ای باشد که آبروی افراد حفظ شود زیرا تخریب دیگران به لحاظ شرعی و عرفی جایز نیست.

 

مردم در انتخاب خود دقت کنند

آیت الله علما تصریح کرد: مردم ایران آگاه هستند و از همان آغاز کار و در تبلیغات کاندیداها دقت می کنند که نامزدها تا چه اندازه پایبند به مسائل و خصوصیات شرعی هستند، مردم به لحاظ وظیفه و تکلیف شرعی پای صندوق های رای می آیند و ان شاءالله در انتخاب خود به سوابق افراد، توانمندی، تعهد، خدمت گذاری و ولایت مداری توجه کامل دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در نظام اسلامی ما معیارها از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری تعیین و تبیین شده است، برای موفقیت و پیشرفت باید معیارها در نظر گرفته شود، توجه داشته باشیم دشمن هیچ گاه بی کار نمی نشیند و مدام در حال مقابله و فضا سازی علیه نظام اسلامی است، مردم باید مراقب این فضاسازی ها باشند، بیش از دو دهه است که مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت تذکر می دهند توجه داشته باشیم دوران ما دوران آگاهی و بصیرت است.

 

وعده های دروغین به مردم داده نشود

وی تاکید کرد: متاسفانه در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری با قضیه فتنه مواجه شدیم که با وجود تلخی ها و مسائلی که رخ داد این قضیه تبدیل به تجربه ای برای نظام شد، ان شاءلله شاهد تکرار این گونه مسائل نخواهیم بود.

 

آیت الله علما افزود: کشور نیازمند انتخاب رییس جمهوری جامع و تابع ولی فقیه و تابع ملاک و معیار انقلاب اسلامی است، وصیت نامه های امام مبانی انقلاب اسلامی است توصیه می کنم کاندیداها وصایای امام(ره) را مطالعه کنند و با مرور آن و توجه به این معیارها به میدان بیایند.  

 

وی ادامه داد: کاندیداها وعده ها و قول های اضافی به مردم ندهند؛ رییس جمهوری در حیطه وظایف مشخص شده در قانون عمل می کند، موضع گیری ها و سخنان در چارچوب و ملاک های دینی باشد زیرا مردم بهتر می پسندند، یکی از نقاط ضعف قول هایی است که پیش از انتخابات داده می شود و هیچ گاه جامعه عمل پوشیده نمی شود این گونه وعده ها داده نشود چراکه مردم ذهنیت خوبی از این وعده ها ندارند.   

 

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: بهتر است کاندیداها تحقیق و بررسی بیشتری داشته باشند و به اجماع برسند، نامزدی که از تعهد و تخصص بیشتری برخوردار بوده و توانمندتر است معرفی شود، تعدد کاندیداها ممکن است موجب تحیر مردم شود و انتخاب را مشکل کند.

 

نیازمند مدیریت صحیح و کارآمد هستیم

وی افزود: حماسه یعنی کار فوق العاده و ما فوق کارهای عادی، کاری نظیر انقلاب اسلامی و با استعانت از خدای متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) به واقع باید حماسه بیافرینیم، خوب تشخیص دهیم و خوب حضور داشته باشیم و با جذب اکثریت آرا نظام اسلامی را تقویت و معادلات دشمن را به هم بزنیم.

 

آیت الله علما تصریح کرد: در بعد اقتصادی هم به فرموده مقام معظم رهبری باید در صدد خلق حماسه اقتصادی باشیم، کشور عزیز ما به لحاظ منابع غنی و با استعداد است، وابستگی به نفت باید کاهش یافته و از سایر حوزه های اقتصادی کسب درآمد کنیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه مورد نیاز است مدیریت صحیح و کار آمد است، دستگاه های دولتی نهایت دقت و تدبیر را به کار بسته تا چالش ها و مشکلات اقتصادی رفع شوند./967/ت301/ج 

 

ارسال نظرات