۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۶۲۸۸۴

اجرای طرح ختم اصول کافی در حوزه علمیه کردستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان کردستان به تشریح ویژه برنامه های این مرکر در سالجاری پرداخت.
حجت‌الاسلام احمد بيراميان

حجت‌الاسلام احمد بیرامیان، مسؤول دفتر قرآن وعترت حوزه علمیه استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سنندج اظهار داشت: از جمله برنامه هایی که در اولین ماه برگزار شد، دعوت از حجت‌الاسلام صبوحی استاد و مدیر مؤسسه تدبر در قرآن، قم بود که به مدت دو روز و به منظور آشنایی طلاب و اساتید با رویکرد تدبر درقرآن درسطح مدارس استان برگزار شد.

 

وی با تأکید بر این‌که خلأ فعالیت های قرآنی در میان برنامه های حوزوی خالی است، گفت: تدبر در آیات این کتاب آسمانی زمینه درک مفاهیم و عمل به آموزه های قرآنی را فراهم می کند و یکی از راه هایی است که می توان هم به مداومت و هم به فهم عمیق و هماهنگ از سور و آیات کمک کند و این همان گمشده طلاب است.

 

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه علمیه استان کردستان خاطرنشان کرد: برنامه ای که برای اردیبهشت ماه صورت گرفته است، برگزاری مسابقه حدیث خوانی میان طلاب خواهد بود که طبق هدف گزاری که در این مسابقه انجام داده ایم، این برنامه نیز تأثیر بسزایی در آشنایی طلاب با احادیث معتبر و متون دینی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام بیرامیان با تقدیر از توجه ویژه مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور افزود: عنایاتی که از سوی مرکز قرآن و عترت نسبت به استان کردستان شده، مایه دلگرمی فعالان قرآنی در حوزه علمیه استان بوده است که امیدواریم باعث رشد دانش قرآنی و حدیثی طلاب استان شود.  

 

وی با اشاره به این‌که برنامه های محفل انس با قرآن از سوی قاریان و حافظان مطرح کشوری از جمله برنامه ریزی های این دفتر در سال جاری است، گفت: طرح ختم اصول کافی و قرائت روزانه و مداوم آن از طرح های جدیدی است که برای اولین بار در استان کردستان اجرا خواهد شد و طلاب شیعه استان با احادیث اهل بیت (ع) آشنا خواهند شد.

 

مسؤول دفتر قرآن وعترت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه گفت: از جمله برنامه هایی که در سال گذشته برگزار شد و با استقبال بی نظیر طلاب همراه بود، طرح حفظ قرآن و نهج البلاغه است که در سال 92 نیز با رویکرد جدید ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: برنامه هایی که دراین مرکز طرح ریزی می شود نوید سالی پربار درزمینه قرآنی و حدیثی استان را می دهد، البته علاوه بر برنامه های هفتگی قرآنی، در مدارس علمیه استان نیز دوره های کوتاه مدت، کارکاه های آموزشی و کلاس های مستمر قرآنی برگزار می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات